Mondj egy példát a vírusmarketingre!

Marketing

A vírusmarketing tényleg olyan, mint a vírus: úgy fertőz és terjed, mint névadója, és éppoly kontrollálhatatlan. Legfőbb jellemzője, hogy az interneten terjed (hol máshol), és legnagyobb előnye, hogy pénztárcabarát. A marketingesek ugyanis ennek eszközével képesek olyan reklámot létrehozni, ami „magától” kezd terjedni, azaz arra ösztönöz más felhasználókat, cégeket, reklámozókat, hogy maguk kezdjék el terjeszteni a reklámozás célja nélkül. Cserébe viszont semmiféle ellenszolgáltatást nem kapnak. Vonzó, nem?

Vigyázni kell azonban, hogy a reklámüzenetet jól fogalmazzuk meg. A vírusmarketing megállíthatatlan, így egy rossz üzenet visszafordíthatatlanná válhat. Arról nem is beszélve, hogy újra és újra feléledhet, és visszatérhet a köztudatba, és lemoshatatlan nyomokat hagy maga után.

A jó vírusmarketingnek erős kreatív elemet tartalmazónak kell lennie. Lehet vicces, megrázó, tragikus, gyomorforgató, vagy akár sértő is, de mindenképpen megalapozottnak, jól eltaláltnak kell lennie, mert a gyenge koncepció, vagy akár a klasszikus reklám filmmel közös stílus a vírusmarketing kampány végét jelenti. Fontos megjegyeznünk, hogy a megosztást ösztönző Facebook nyereményjátékok nem a vírusmarketing égisze alatt futnak. Az átütő koncepció nélküli film terjedése már a kampány indítása után megáll. Az általános felfogás szerint rövidnek kell lennie, bár ez nem feltétlenül van ez így (gondoljunk például Bihari Vikire, akinek üzenetei – bár nem reklámcélokkal – hosszú posztokon és gondolatmeneteken keresztül teljesednek ki).

A vírusmarketing akkor teljesedik ki, ha eléri a „csomópontot.” Több ilyen csomópont létezik, de a célcsoport szempontjából mégis adódik egy konkrét megsztó személyiség, cég, hirdető, akinek szava megbizható, hiteles és akinek a legtöbbet tulajdonítunk.

Tudtok példát mondani sikeres vírusmarketingre?

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. 2017 legnépszerűbb tartalmai - WordPress weboldal készítés és oktatás - […] Mondj egy példát a vírusmarketingre! […]

Submit a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Hírlevél feliratkozás

FRISS TARTALMAK, AJÁNLATOK, ÚJDONSÁGOK

  1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
  2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
  3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



Kiemelt bejegyzések