A vírusmarketing tényleg olyan, mint a vírus: úgy fertőz és terjed, mint névadója, és éppoly kontrollálhatatlan. Legfőbb jellemzője, hogy az interneten terjed (hol máshol), és legnagyobb előnye, hogy pénztárcabarát. A marketingesek ugyanis ennek eszközével képesek olyan reklámot létrehozni, ami „magától” kezd terjedni, azaz arra ösztönöz más felhasználókat, cégeket, reklámozókat, hogy maguk kezdjék el terjeszteni a reklámozás célja nélkül. Cserébe viszont semmiféle ellenszolgáltatást nem kapnak. Vonzó, nem?
Vigyázni kell azonban, hogy a reklámüzenetet jól fogalmazzuk meg. A vírusmarketing megállíthatatlan, így egy rossz üzenet visszafordíthatatlanná válhat. Arról nem is beszélve, hogy újra és újra feléledhet, és visszatérhet a köztudatba, és lemoshatatlan nyomokat hagy maga után.
A jó vírusmarketingnek erős kreatív elemet tartalmazónak kell lennie. Lehet vicces, megrázó, tragikus, gyomorforgató, vagy akár sértő is, de mindenképpen megalapozottnak, jól eltaláltnak kell lennie, mert a gyenge koncepció, vagy akár a klasszikus reklám filmmel közös stílus a vírusmarketing kampány végét jelenti. Fontos megjegyeznünk, hogy a megosztást ösztönző Facebook nyereményjátékok nem a vírusmarketing égisze alatt futnak. Az átütő koncepció nélküli film terjedése már a kampány indítása után megáll. Az általános felfogás szerint rövidnek kell lennie, bár ez nem feltétlenül van ez így (gondoljunk például Bihari Vikire, akinek üzenetei – bár nem reklámcélokkal – hosszú posztokon és gondolatmeneteken keresztül teljesednek ki).
A vírusmarketing akkor teljesedik ki, ha eléri a „csomópontot.” Több ilyen csomópont létezik, de a célcsoport szempontjából mégis adódik egy konkrét megsztó személyiség, cég, hirdető, akinek szava megbizható, hiteles és akinek a legtöbbet tulajdonítunk.
0 hozzászólás
Trackbacks/Pingbacks