Már korábban szó volt a gerillamarketingről, sőt azon belül már a vírusmarketingről is ejtettünk szót. Bár a címből nem derül ki egyértelműen, de ebben a cikkben is gerillamarketingezünk, hiszen a mai nap sztárja: Word of Mouth, ismertebb nevén szóbeszéd! Ki gondolta volna korábban, hogy a szóbeszéd mint olyan egyszer a világ legfontosabb marketingeszközévé válik.
Fontossága abban rejlik,
hogy a WoM az egyik legjobban befolyásoló tényező a vásárlásban. És hogy mindennek miköze az internethez és az online marketinghez? Tulajdonképpen semmi. Tulajdonképpen pedig nagyon is sok minden. A szóbeszéd attól lett annyira hiteles, hogy az online világban elterjedtek az álhírek, a hiteltelenséget tükröző cikkek és egyáltalán maga, a hihetetlen mértékű mennyiség. Így nem csoda, hogy a vásárlói döntésekben is jelentős szerepet kapott.
Szóbeszéd mindig is létezett,
azaz, hogy barátok, ismerősök ajánlásával hitelesebbnek tartunk valamit, sőt ennek hatására képesek vagyunk termékeket vásárolni. Az újdonsága abban rejlik, hogy ma már a hirdetők generálják az üzeneteket, amiket el akarnak juttatni a vásárlóhoz – mindezt úgy, hogy nem fedik fel vásárlást ösztönző motivációjukat. Mondhatni, hogy a cégeknek beépített embereik vannak a normális fogyasztók között, és akár tervszerűen, stratégiába építve alkalmazhatják. „A szájreklám egyetlen hátulütője ugyanakkor éppen a bizalom, amelyre épül: a felmérés során megkérdezettek egyharmada ugyanis azt vallotta, csalódott lenne, ha megbízhatónak hitt ismerőse fizetés ellenében nem elég körültekintően megválasztott terméket vagy szolgáltatást ajánlana” – írja a mediainfo.hu a MediaPost cikke alapján. Ezért tehát nagyon fontos, hogy a szájreklámot egy vásárló indítsa útjára – egy olyan ember, aki tényleg elégedett vele, és a médiára is felhívja a figyelmet. Az is biztos, hogy csak az válik szóbeszéddé, ami botrányos, vagy újdonság – az előzőt igyekezzük elkerülni.
0 hozzászólás