Google AdWords kampányok a gyakorlatban nem olyan egyszerűek, mint ahogy azt egy oktatóanyagban leírják. Rengeteg tapasztalatra van szükség. Mivel összetett feladatról van szó én is részleteiben tárgyalom. Az első bejegyzés a kulcsszavak alcímet kapta.
A legelső feladat meghatározni a termékünk, szolgáltatásunk kulcsszavait. Ezt nem csak hirdetések előkészületeként kell megtennünk. FONTOS! A megfelelő kulcsszavak kiválasztásával üzleti előnyre tehetünk szert. Ezek a kulcsszavak minősítik majd sales oldalunk, bemutatkozó oldalunkat vagy webshopunkat.
Miért fontos a megfelelő kulcsszó választás?
A kiválasztásnál fontos szem előtt tartanunk a relevanciát. Hosszútávra tervezünk, ezért nem ragadhatunk le az általános kulcsszavaknál. Minél specifikusabb egy kulcsszó, annál pontosabb érhetjük el célközönségünket.
Hogyan válasszunk specifikus kulcsszavakat?
FONTOS! Kulcsszó nem csak egy szó lehet, hanem kifejezés is. Kifejezés esetén már sokkal kisebb területre szűrtünk. Tegyük fel, hogy a termékünk táplálékkiegészítő. Ez egy tökéletes kulcsszó számunkra, de ezen a piacon rengeteg terméket tartanak számon, rengeteg különböző alkalmazási területen.
[singlepic id=10 w=350 h= mode=web20 float=center]
Mennyire legyen specifikus a kifejezésünk?
Amennyire csak lehet. Ezáltal pontos egyezés alapján kevés keresés lesz, de mindig megjelenhet a hirdetésünk szinte minimális költséggel. Erre a kifejezésre keresőket könnyedén irányíthatjuk olyan oldalunkra, ami számukra megfelelő tartalmat mutat. Regisztrálni, feliratkozni és vásárolni is fognak.
Hogyan válasszunk kifejezéseket?
A szűkítéshez használjuk a Google AdWords beépített kulcsszó ajánlóját. FIGYELEM! Regisztráció nélkül is igénybe vehető a szolgáltatás, de nem használható az összes funkció. Először gyűjtsük össze pár kulcsszót és ezekre keresve nézzük meg a felhasználók szokásait, a hirdetési versenyt, majd értékeljük a kapott információkat és válasszuk ki a legjobb kulcsszavakat, kifejezéseket.
Hány szóból álló kifejezéseket érdemes használni?
Többnyire nincs rá szabály mindig az aktuális kampány/termék/szolgáltatás határozza meg. Általában már keresőoptimalizáláskor meghatároztuk az alap kulcsszó készletünket, amit idővel már tovább bővítettünk. Mindenképpen ezeket kell használnunk a hirdetéseinkhez is. (részletesebb információt egy a következő bejegyzésben közlök a Landing page fontosságáról)
Az emberek már tudatosan keresnek: nem mobiltelefont, hanem Samsung Galaxy S – sokan már csak sorozatszámokra
Azt tudom mondani, hogy a 2-3-4 és akár 5 szóból álló kifejezéseket is használhatunk. 2-3 szó esetén több keresésre számíthatunk (ezáltal több átkattintás is várható) és ezekre a verseny is nagyobb, de már jóval szűkebb területet kell meghódítani. 4-5 kulcsszó esetén már szinte verseny nélkül kerülhetünk 1. helyre a hirdetésdobozba, viszont minimális keresés miatt ritkán is jelenik meg a hirdetésünk. Ezzel el is értem ahhoz a részhez, amikor a keresőoptimalizálás és AdWords kampányunk összekapcsolódik a Longtail stratégiában.
Longtail stratégia
Az előző bekezdésben írtam arról, hogy 2-3 és 4-5 szóból álló kifejezésekre már nem akkora a tülekedés. Optimalizálhatjuk az oldalunkat és építhetjük a kampányunkat versenytársak nélkül vagy minimális ellenállás mellett.
Mi is az a Longtail stratégia?
Alapvetően arról van szó, hogy hosszútávon, kevésbé erős – versenymentes, kevés kereséssel – kulcsszavakat használunk és ezekre megszerezzük a lehető legjobb pozíciókat – jelen esetben az első oldal 1. helyét. Egyszerű és nagyszerű, de miért jó ez nekünk? Hiszen alig keresnek rá, nincs verseny, azaz másokat nem is érdekel.
Az előnyt nem részletekben mérik, hanem az egész projekt sikerességében. Akkor lehetünk sikeresek, ha ilyen kifejezésekre minket dob ki a google és ilyen kifejezésből napról-napra több van. (pontos darabszámot azért nem írok, mert nem lehet plafont meghatározni – sose elég)
Hogyan kapcsolódik ez a Google AdWords kampányainkba használt kulcsszavakhoz?
Egyszerű a válasz. Ha sok ilyen kulcsszó van, amire megjelenik a hirdetésünk, akkor annak ellenére jelenik meg sokszor és sok helyen, hogy nem általános kulcsszavakat használtunk. Így potenciális ügyfelek számára jelennek meg csak hirdetéseink, kisebb átkattintási összegért. Természetesen lehet általánosabb kulcsszavakat is használni, de ekkor biztos, hogy nagyobb költségek mellett tudunk csak látogatókat, ügyfeleket gyűjteni, ráadásul kevésbé relevánsan.
Miért ilyen „egyszerű”?
Longtail stratégia a keresőoptimalizálásban és az AdWords kampányban és mindkét helyen tökéletesen működik. Ezt valaki furának találja? Én nem, mert tudom, hogy a Google keresője a legjobb, az övék az AdWords és AdSense – hirdetők és hirdetés megjelenítők, valamint övék az Analytics is, hogy a profi statisztika mindenkinek ingyen jár.
A kulcsszavak kiválasztásáról nem szeretnék többet írni, ennyi pont elég ahhoz, hogy mindenki elkezdje újragyűjteni a sajátjait mind AdWords kampányhoz, mind a weboldalához.
0 hozzászólás