Kezdőlap 9 Marketing 9 Mobilmarketing SMS-ek nélkül

Mobilmarketing SMS-ek nélkül

Marketing

A 2000-es évek elején létrejött marketingcikkek nagy része azt javasolja, hogy a felhasználókat bombázzuk SMS-ekkel, hiszen az elérés és a siker páratlan. Az elérés reális cél, a siker kételkedésre ad okot. Ma már nem bízunk az SMS-ekben, és szokatlannak tartjuk az üzenetküldést, és nem hiszünk az üzenetként kapott kuponoknak.

Felejtsük el őket!

A mobilmarketing 2016-ban ismét csúcsformájában volt az okostelefonok újbóli felemelkedésének köszönhetően. A mai készülékek pont annyira közel állnak a szívünkhöz, mint amennyire távol. Sokkal könnyebben cseréljük le őket, ugyanakkor sokkal könnyedebben tárolunk rajta személyes dolgokat, és Facebook-kijelentkezés elmaradásával a hackerek elé tárjuk az életünket. Ezért fontos marketing szempontból is: mindig a kezünkben van, mindig használatra kész és használjuk is – lokációtól függetlenül. Ezzel együtt tökéletes megoldás arra, hogy vevőinket megtartsuk, hiszen mindig mindenhol velünk van, a villamosra vagy a buszra várva is a leggyakoribb cselekvés a böngészés. Fontos, hogy a célközönségre hangoljuk a mobilmarketinges üzeneteket: rövid, tömör, ám látványos legyen. Így alkalmazkodunk a rohanó életmódhoz, a rohanó fogyasztói szokásokhoz, senkinek sem igénye, hogy hosszú, unalmas és idegesítő reklámokkal bombázzák. Előnye továbbá, hogy interaktivitásra ösztönöz, személyre szabottan közvetlen kapcsolatot teremthet az ügyfél és a hirdető között, gondoljunk csak az előbb említett földrajzi helyzet könnyű beazonosítására. Ugyanúgy létezik a mobil keresőmarketing és a felugró mobilhirdetések, mint ahogy a számítógépen is – csak itt kisebb számban. Kedvenc mobilmarketing eszközeim a QR kód és a mobilapplikációk. A QR kód használata optimális megoldás a jegyek leolvasására – akár buszjegyről, akár színházjegyről van szó – mennyivel szimpatikusabb egy cég, ha nem túl macerás a jegyvásárlás! Az applikációs megoldás pedig a felhasználónak és a cégnek is praktikus. Az applikációk számos példánya hasznos – mint például az Ikea lakberendezős appja, vagy akár a BKV Futár és társai. Összefoglalva tehát elmondhatjuk, hogy miért érdemes használnunk:

  1. Interaktivitást tesz lehetővé – magasabb izgalomfaktor.
  2. Sokkal nagyobb elérést tesz lehetővé – több a mobiltelefon, mint a tévé vagy számítógép.
  3. Behatárolható – köszi GPS!
  4. Viszonylag olcsó.
  5. Hűségre ösztönzi a vásárlót az állandó jelenlét.

0 Comments

Submit a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Hírlevél feliratkozás

FRISS TARTALMAK, AJÁNLATOK, ÚJDONSÁGOK

  1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
  2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
  3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



Kiemelt bejegyzések