Kezdőlap 9 Marketing 9 Kríziskommunikáció ízelítő

Kríziskommunikáció ízelítő

Marketing

Tanács János és Zemplén Gábor Coombs definíciójára hivatkoznak a válsághelyzet megjelölésére: Olyan váratlan, negatív, elsöprő erejű eseménynek vagy eseménysornak tekinthetjük, amely töréspontként jelentkezik a szervezet életében: megszakítja a normál üzemszerű működés folyamatait, magas fokú bizonytalanságot szül, negatív következményeket vetít előre vagy egyenesen fenyegetést jelent a szervezet reputációját, elsődleges céljait, sőt akár létezését illetően. A krízis alapvetően olyan dolog következménye, amire nem vagyunk hatással. Általában tőlünk független tényező miatt alakul ki egy krízishelyzet, de szervezeti szempontból ez reverzibilis. Sokszor az intézményen belüli indítéka van, egy-egy rossz megszólalás vagy reakció okozhatja.

Az online világban is természetesen létezik válság. Ez online kezelendő, ahogy az offline válságokra is nagy hatással van az online jelenlét. Válsághelyzetnek tekinthető az, amikor a menekültválság idején a Telekom ingyen wifi hotspotokat telepített ki a menekülteknek; amit sokan sérelmeztek és elítéltek. A Telekomot ekkora gyalázkodások érték a Facebook portálukon, ám ők a sok felháborodott és bátorító szóra is egyenként válaszoltak, mérhetetlenül korrekten, türelmesen és kedvesen. Akkor a Telekom Facebook-adminját a nap hősének nevezte a 444.hu. Kiváló marketingtrükk volt, ugyanakkor emberséges is.

Amit tulajdonképpen a Telekom nagyon jól csinált:

  • nem hazudott,

  • nem bagatellizálta el a problémát,

  • azonnal reagált, ahogyan azt egy válsághelyzetben kell,

  • mindenre reagált, nem ignorált senkit,

  • nem hazudott ,

  • nem hárította a felelősséget, nem hibáztatott harmadik félt ,

  • nem próbálta elviccelni a helyzetet,

  • nem próbált észérvekkel érvelni.

A felsorolt elemek tulajdonképpen olyan javaslatok Tanács Jánostól, a BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék egyetemi docensétől, amik betartásával megfelelően tudjuk kezelni a válságot. A Telekom mindent teljesítette.

Tartsuk őket észben!

 

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HelloPack WordPress bővítmény csomag
HelloPack WordPress bővítmény csomag

Hírlevél feliratkozás

  1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
  2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
  3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



Kiemelt bejegyzések

HelloWP Becsültekasszás Szerződésminták [Affiliate marketing]

A közös munka előtt el szoktam mondani a leendő ügyfélnek/partnernek, hogy a weboldal üzemeltetésnek jogi feltételek teljesüléséhez kötött (HA teljesíti, akkor nincs gond; HA nem akkor büntetésre számíthat ellenőrzéskor). Mivel a jogi ismeretem minimális, ezért ebben...

HelloPack WordPress bővítmény csomag [Affiliate marketing]

2021. márciusában kezdtem el használni a HelloPack WordPress bővítmény csomagot, pedig már egy ideje szemeztem vele, hiszen olyan pluginekhez ad hozzáférést, mint:  az összes gyári WooCommerce bővítmény; Divi, Elementor és Oxygen builder és kiegészítőik; formok;...

Pin It on Pinterest