Művészi marketing

Marketing

Mióta az interneten is otthon érezzük magunkat, széles körben elterjedt faktoiddá vált az, hogy ha valami felkerül a világhálóra, akkor azt mindenki látja. Tévedés! Az online marketing egy olyan művészet, aminek sikerkritériumai vannak. Épp ugyanúgy, mint a nyomtatott sajtónak és reklámozásnak. A kulcsfontosságú szempontok ugyanúgy megvannak az online marketing világában is, ám nem mindegyik szabályszerű és kényszerítő erejű. Ne hagyjuk elveszni a kreatív gondolatokat, ha azok nem passzolnak az alább leírt a sémába!

Online tartalomkészítés

Az online tartalomkészítés központi eleme a fogyasztói szokások figyelembe vétele. Az ezt követő lépések ebből táplálkoznak. Az olvasási szokások átalakultak a web 2.0-val: a felhasználók többet olvasnak, de rövidebb bejegyzéseket. A hosszú, odafigyelést igénylő cikkek a releváns célcsoport kijelölésével és oda történő eljuttatással lehet csak eredményes.

Targetálás fontossága

Reklámozásra és marketingre azonban nem alkalmas. Ahogyan a hosszú, úgy a rövid cikkek és bejegyzések is igénylik a targetálást, azaz a célközönséghez való eljuttatást, majd a megfelelő keresőoptimalizálást. Ennek célja, hogy a fogyasztó a kulcsszavakra rákeresve minél előbb ráleljen weboldalunkra, vagyis hogy a Google minél „feljebb” dobja ki a találati listában. A keresőrobotok szómintázatokból ismerik fel a célközönségünket, így a szövegnek olyan szavakat kell tartalmaznia, amire tudjuk, hogy a közönségünk rákeres. Tulajdonképpen úgyis lehet jellemezni ezt a lépést, hogy az olvasó fejével kell gondolkodni. Amelyik weboldalt nem találni a Google-ban, az gyakorlatilag olyan, mintha nem is létezne, ezért ez egy nem elhanyagolható mozzanat! Ha pedig már tudjuk, hogy milyen szavak felelnek meg a célközönségünknek, akkor a tartalmat strukturálni kell. A tartalom átláthatósága, olvashatósága és kereshetősége a táblázatokat, grafikonok és szöveg sokasága között a weboldal és a tartalom szerkezetétől, a megfelelően alkalmazott elemektől és már az előbb is említett szöveges tartalomtól függ.

Az ördög a részletekben rejlik

Röviden összefoglalva a tartalomkészítés egyszerű, de nagyszerű eredménye lehet, ha odafigyelünk a részletekre. Legjobb tesztelése: ültessük le egy barátunkat, és kerestessük meg magunkat vele. Amennyiben fél perc alatt megtalálja, amit akartunk, az már bombasiker!

0 Comments

Submit a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Hírlevél feliratkozás

FRISS TARTALMAK, AJÁNLATOK, ÚJDONSÁGOK

  1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
  2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
  3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



Kiemelt bejegyzések