Kezdőlap 9 Marketing 9 Esettanulmány 9 ASAP IT hirdetés (React fejlesztő) feladásának rejtelmei

ASAP IT hirdetés (React fejlesztő) feladásának rejtelmei

Esettanulmány, Fejvadászat, Közösségi média

Az IT cég, amelynek fejvadász feladatokat látunk el egy ASAP feladattal látott minket el, amelyet a szokásos módon az IT/fejlesztő FB csoportokba posztoltunk, hogy a legrelevánsabb célközönséget érjük el. Nem várt bonyodalmakba futottunk bele a hirdetés első, információ hiányos változata miatt. Szerencsére a megfelelő kommunikációnak hála meg tudtuk fékezni a „karóba húzást”.

A végleges React fejlesztő álláshirdetés

A hirdetés teljes szövegét itt olvashatjátok. Itt már minden információ a birtokunkban volt, így a teljes kép ismeretében a fejlesztők is máshogy álltak a helyzethez. Sokat segített a nyitott, nem támadó, kritikát jól fogadó kommunikációnk. A hibák elismerésével is sokat javítottunk a lincselés közeli állapotokon. Ez a hirdetés sem tökélestes, de már közelebb jár ahhoz, mint amilyennek lennie kell.

[ASAP]
React fejlesztőt keresek azonnali munkakezdéssel (hétfőtől), külföldi munkavégzéssel (Skócia) 3 hónapos időszak hosszabbítási opcióval. Utána várhatóan budapesti munkavégzés, attól függően, hogy milyen további projektek indulnak.
-2-3 év tapasztalattal
-Python, Scala tudás előnyt jelent

Juttatások:
-alkalmazottként 450-500 ezer Ft / hó nettó
-egyéni vállalkozóként 600-800 ezert Ft / hó nettó

Fontos:
-repülőjegyet, szállást, étkezést a cég fizeti -szállás közel van az irodához -akármelyik hétvégén haza lehet repülni
-napi költőpénz
Az jelentkezni privát üzenetben vagy a fejvadasz@purpleonlinemedia.eu email címre küldött CV-vel tudtok.
Ha van olyan ismerősötök, akit érdekelhet, akkor nyugodtan osszátok meg
Előre is köszönöm a jelentkezéseket, illetve az ajánlásokat.

Mi történt pontosan az álláshirdetéssel?
Miért lázongott a fejlesztő közösség?

A hirdetéssel főleg olyan fejlesztőket céloztunk, akik rugalmasak és nem jelent gondot nekik a rövid határidő, illetve a külföldi munkavégzés.

Milyen hibákat követtünk el?

  1. Távmunkát hirdettünk meg és nem írtuk ki, hogy melyik ország a célpont, illetve, hogy milyen időintervallummal kell számolni
  2. Nem tisztáztuk, hogy nem a külföldi vállalattal szerződik a fejlesztő, hanem a magyar, budapesti céggel, ahol a kifutó projekt után tovább tud dolgozni a munkavállaló, így nem kell új munkahelyet keresnie a kiküldetés után
  3. Kiírtuk, hogy nettó bérről van szó, de sokan ezt nem vették észre, így  kommenteknél sokszor előfordult az erre való hivatkozás, ahol meg kellett erősíteni, hogy nettó bérekről beszélünk
  4. Nem volt eléggé hangsúlyozva, hogy a cég állja a repülő jegyeket, a szállást, az étkeztetést és még költőpénzt is kap a fejlesztő (ezek a költségek extra terhet jelentenek a magyar cég számára)
  5. A szállásnál nem emeltük ki, hogy a munkavégzéshez közel lesz (továbbá nem részleteztük a szállás minőségét, illetve a tényleges távolságot)
  6. A további szükséges/ajánlott/előnyt jelentő skillek megadásával tovább nehezítettük a megfelelő jelölt megtalálását
  7. A rövid határidőt azért jelöltük meg, hogy az esetlegesen felmerülő  problémákat el lehessen hárítani pl. útlevél beszerzése a brexit miatt stb. (hétfői kezdés volt az iránymutató, de a tényleges indulás csak későbbi időpontra volt vállalva)
  8. Nem írtuk le összesítve, hogy milyen juttatásokkal lehet számolni és milyen terheket vesz le a cég az alkalmazott válláról (sokan nem értették meg, hogy az 5-ös pontban leírtak költségei az ottani fizetésekből is tetemes részt emésztettek volna fel, illetve a helyi munkavállalás közvetlenül a cégnél magánszemélyként szinte lehetetlen lett volna)
  9. Nem számoltunk ekkora ellenállással a hirdetés feladásakor, így további kommunikációval lehetett csak a közösséget megnyugtatni

ASAP IT hirdetés (React fejlesztő) feladásának rejtelmei

Milyen tapasztalatokat szereztünk ASAP (nem ASAP) álláshirdetés feladásához?

  1. Minden részletre figyelni kell (minél több adat ismert, annál kevésbé lehet belekötni, megkérdőjelezni a hirdetés létjogosultságát)
  2. A lehető legtöbb információt meg kell adni, azokat többször leírva, összefoglalva tálalni (a hirdetés szövege nem lehet túl hosszú, mert nem olvassák el, ellenben ha rövid vagy éppen túl tömör, akkor a teljes kép megértése nehézkessé válik, ugyanazok a kérdések többszöri feltételét eredményezhetik)
  3. Még jobban fejlesztői fejjel gondolkodni, hogy a félelmeket és az igényeket is kezelni tudjuk (a fejlesztő cégtől megkapott instrukciók sokat segítettek, illetve az is, hogy rendelkezünk némi fejlesztői tapasztalattal, de ez sem volt elég, ezért folyamatosan fejlesztenünk kell magunkat)
  4. Fel kell készülni a kommentáradatra, ami bármelyik hirdetésnél megtörténhet (össze kell állítani egy kérdés listát, amelyeket feltehetnek, ezekre megfelelő  fel kell készülni – ezzel bővítve a hirdetést a későbbi kérdések feltételét meg lehet előzni)
  5. A közösség össze fog zárni és egy emberként fogja védeni a saját érdekeit (ahogy az minden közösségnél tapasztalható, hogy a saját érdekeik védelmében összetartanak és számukra előnyös környezetet alakítanak ki)
  6. Ki kell fejteni, hogy ez az ajánlat nem mindenkinek szól (pl. sokan családosok és egy ilyen kiküldetés nem fér bele)
  7. Aktívabb szerep a közösség életében, hogy ne kívülállóként tekintsenek ránk, hanem partnerként (a marketingben is fontos szerep jut annak, hogy a potenciális ügyfelet többször elérjük, többször találkozzunk velünk, illetve a termékünkkel/szolgáltatásunkkal, így könnyítve meg az értékesítést)

Összefoglalva: a közösség megértette és elfogadta az ajánlat létjogosultságát. Tisztáztuk, hogy nem mindenkinek megfelelő az ajánlat, így akinek nem megfelelő az ne jelentkezzen, valamint ne vegye el más kedvét ettől. A konstruktív hozzáállás révén a következő hirdetésekbe a most felmerült észrevételeket, javaslatokat be tudjuk majd építeni. A hirdetés feladás nem volt zökkenőmentes, de sokat tanultunk belőle.

Megjegyzés: érdekes volt az egész folyamatot átélni. Ahogy bővült a hirdetés a friss információkkal és érkezett egyre több építő jellegű komment, úgy találtuk meg a közös hangot. A közös hang révén több jelentkezés is érkezett a pozícióra, illetve más meghirdetett állás ajánlatokra is.

A React fejlesző hirdetéseket és a hozzá érkezett kommenteket a következő linkeken tudod megnézni

  1. Programozó ajánlatok csoport: https://www.facebook.com/groups/476555639111648/permalink/2405478902885969/
  2. React fejlesztők csoport: https://www.facebook.com/groups/1600668616673374/permalink/3622678564472359/

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HelloPack WordPress bővítmény csomag
HelloPack WordPress bővítmény csomag

Hírlevél feliratkozás

  1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
  2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
  3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



Kiemelt bejegyzések

HelloWP Becsültekasszás Szerződésminták [Affiliate marketing]

A közös munka előtt el szoktam mondani a leendő ügyfélnek/partnernek, hogy a weboldal üzemeltetésnek jogi feltételek teljesüléséhez kötött (HA teljesíti, akkor nincs gond; HA nem akkor büntetésre számíthat ellenőrzéskor). Mivel a jogi ismeretem minimális, ezért ebben...

HelloPack WordPress bővítmény csomag [Affiliate marketing]

2021. márciusában kezdtem el használni a HelloPack WordPress bővítmény csomagot, pedig már egy ideje szemeztem vele, hiszen olyan pluginekhez ad hozzáférést, mint:  az összes gyári WooCommerce bővítmény; Divi, Elementor és Oxygen builder és kiegészítőik; formok;...

Pin It on Pinterest