Kezdőlap 9 Marketing 9 Keresőoptimalizálás 9 Mi fán terem a keresőoptimalizálás?

Mi fán terem a keresőoptimalizálás?

Keresőoptimalizálás

Cégek hosszú sora nyújt ilyen szolgáltatást, többnyire a weboldal árához viszonyítva horribilis összegért. A sok ajánlat és különböző árszabás miatt bizalmatlanok az emberek. Nem tudják pontosan miért fizetnek, valamint az se, hogy hogyan térül ez meg.

A keresőoptimalizálás (SEO) fontos része egy márka, weboldal felvirágoztatásában. A keresőmarketing egyik ága, ami többnyire ingyenes technikák összessége. Mire kell figyelni? Hol lehet a konkurencia elé kerülni?

[singlepic id=23 w=350 h= mode=web20 float=center]

A keresőoptimalizálás feladata, hogy a fontosabb keresőkben minél több kulcsszóra minél jobb pozícióban legyenek. Többféle stratégia is létezik, amivel ezt megvalósíthatjuk. A leghatékonyabb stratégia mindenképpen az, ha hosszútávra tervezünk. A jelentéktelennek tűnő kulcsszavakkal kezdődő optimalizálás hatására idővel a tevékenységünkre leginkább jellemző célpontok is könnyebben elérhetők.

A folyamat részét képezi a linképítés, a megfelelő domain név kiválasztása, az oldal felépítése SEO szempontjából (címszavak, meta tagek, morzsák, címsorok stb.), a megfelelő kulcsszavak kiválasztása és a konkurencia felmérése.  Természetesen a stratégiát a különböző keresőkhöz módosítani kell a legjobb eredmény elérése érdekében.

Ha mindent megtervezünk éves, féléves, negyedéves vagy havi bontásban, akkor meghatározhatunk célokat, mérföldköveket, amikkel tovább optimalizálhatjuk az oldalunkat és keretet biztosít a megfelelő növekedéshez.

Miért érdemes alkalmazni keresőoptimalizálást?

Linképítés: linkgyűjteményben ajánljuk a domainünket, valamint a fontosabb oldalakat (lehetőleg egyedi tartalmakat)
Eredmény: oldalunkra mutató linkek látogatókat hoznak (potenciális vásárlókat), valamint az internetes kapcsolatrendszerünk a találati listák összeállításánál fontos tényező.  Google PR mutatja, hogy tartunk (nem a legpontosabb adat, viszonyításhoz elegendő).

Domain név választás: a cégünkre legjellemzőbb kulcsszavak használatával eggyel többször szerepel az URL-be.
Eredmény: a keresők a domain névben található kulcsszavakat többre értékelik, mint a z URL további részén találhatók.

Weboldal optimalizálása: meta tagek (jelenleg már nem elsődleges tényezők) – megléte nem előny, hiánya rossz pont. Barátságos URL. Tartalom megjelenítése – címsor, kiemelések, felsorolások.
Eremdény: találati listákon az optimalizálatlan oldalakkal szemben jobb pozíció kiharcolása. Látogatói élmény növekedése (pl. kiemelések jobb olvashatóságot biztosítanak).

Kulcsszavak kiválasztása: long tail stratégia szerint a kisebb értékű és kevésbé keresett kifejezések előnybe részesítése, ezzel a legfontosabb közvetlenül kapcsolódó kulcsszavakra való optimalizálás hosszútávon.
Eredmény: kevésbé keresett kulcsszavakra előkelő pozíciók (1.oldal 1-3 helyezés). Ezzel egy időben a fő kulcsszavak is erősödnek és időről-időre jobb találati pozíciót biztosít.

0 Comments

Submit a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Hírlevél feliratkozás

FRISS TARTALMAK, AJÁNLATOK, ÚJDONSÁGOK

  1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
  2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
  3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



Kiemelt bejegyzések