Google Cégem (Google my Business = GMB) optimalizálás

Google Cégem (Google my Business = GMB) optimalizálás

Szerző: | Keresőoptimalizálás

A napokban az egyik ügyfelünknél SEO (keresőoptimalizálás) feladatot kerestünk. Szóba került a linképítés, de mivel azt annyira nem favorizáljuk ezért elvetettük az ötletet. Bedobtuk viszont a Google Cégem (Google my Business = GMB) szolgáltatását, amivel a legtöbb cég nem foglalkozik, pedig hatalmas potenciált rejt magában.

Létre kell hozni a business.site oldalt

Minta: https://purple-online-media-kft.business.site/

  • ehhez nem kell semmit extra munka, mert úgyis minden lehetséges hely ki lesz töltve a kulcsszavak miatt
  • rengeteg linket lehet elhelyezni
  • mivel Google termék, így előnyös elbírálás SEO szempontból (lehet ez csak legenda, de mi hiszünk a legendákban)
  • nem fog illeszkedni feltétlenül az arculathoz és szerintünk nem is szükséged, de még egy hely ahol el lehet érni a szolgáltatásokat

Szolgáltatások/termékek feltöltése

  • lehetőség van gyűjteményekbe rendezni a termékeket/szolgáltatások
  • annyi terméket lehet betenni, amennyit szeretnének (képpel, szöveggel, linkkel)
  • érdemes olyanokat választani, amelyek népszerűek

Leírás

Van lehetőség egy 750 karakteres bemutatkozás megadására, amit semmiképpen sem szabad elpazarolni. Kulcsszavakkal teletűzdelt szolgáltatás bemutatásra van szükség, amely további helyezéseket jelent a Google Maps találati listáin. 

Bejegyzések

  • újdonság: ha van új termék/szolgáltatás érdemes feltölteni a már megírt szöveggel
  • esemény: ha eseményt tervez valamelyik cég ide is érdemes feltenni, nemcsak Facebookra
  • ajánlat: mindenképpen legyen egy állandó ajánlat itt, amelyik csak innen elérhető, illetve felkerülhetnek az aktuálisok is
  • termék: ide olyan termékek menjenek ki, amelyeket ki kell emelni pl. nagyon jól vagy rosszul teljesítenek

Érdemes megosztani blogbejegyzést is, hiába nincs ilyen opció, mert lehet linkelni a lead után mindegyik opciónál. Továbbá ezek megjelennek a business.site oldalon is, illetve a keresésben és a Google mapon is.

Ha ma csak egy videót nézel meg, ami a Google my Business szolgáltatás optimalizálásáról szól, akkor az legyen ez.

Tippek, trükkök

  • Érdemes véleményírásra buzdítani az elégedett vásárlókat
  • Google my Business appot mindenképpen használni kell, mert sok funkció csak onnan érhető el
  • Telefonról be kell jelentkezni (Google My Business app):
    • követés: lehet küldeni ajánlatot a követőknek
    • kérdések: feltehetnek kérdést, amire válaszolni tudunk = GYIK
    • azonnali üzenetküldés: kb mint az FB oldalnál, viszont csak telefonra küld értesítést
  • Rossz értékelés kezelése: https://www.bluecorona.com/blog/fixing-bad-google-reviews
  • Minél több jó minőségű kép legyen feltöltve.
    • folyamatosan legyen frissítve
    • ne egyszerre kerüljön fel az összes kép
  • Legyen feltöltve videó
    • Legyen érdekes
    • Adjon át információt
    • Kitűnik a többi cég közül, akiknek nincs videója
    • Videót nem csak itt lehet használni, hanem a többi felületen is
  • Kategóriák mindig legyenek megadva, ami illik a cégre
    • az alkategóriák között legyen a kevésbé fontos
    • a legfontosabb legyen az elősdleges
  • Meg kell nézni, hogy mire jelenik meg a cég a statisztikák szerint
    • azokra a kifejezésekre kell posztolni a GMB oldalon
    • előrébb fog kerülni a listában, mert a többi cég nem posztol (ez a jellemző)

 

 

Ajánlatkérés

Válaszd ki a megfelelő szolgáltatásokat (ctrl + kattintás)


Szakmai bejegyzéseink SEO (keresőoptimalizálás) témában

Az utóbbi időben újra elkezdtünk posztolni, mert nem szeretnénk vizet prédikálni és bort inni, valamint olyan suszterek lenni, aki lyukas cipőben jár.  Természetesen mindig a saját oldalakat hanyagoljuk, ha bármelyik ügyfelünk segítséget kért tőlünk.

A közhelyek után jöjjenek a bejegyzések:

 

Hogyan legyen naprakész és googlebarát a blogod?

Hogyan legyen naprakész és googlebarát a blogod?

A legtöbben nem is sejtitek, hogy mi a különbség bejegyzés és bejegyzés között, pedig a téma ugyanaz. Nem értitek, hogy az egyik blog 2 bejegyzéssel miért népszerűbb, mint a ti 123 bejegyzésetek? Erre adok most választ és segítséget, hogy a ti összes bejegyzésetek...

bővebben
A tervezés első lépése a domain kiválasztása

A tervezés első lépése a domain kiválasztása

Sokan nem veszik számításba, hogy a domain név mekkora szerepet játszik a találati listán való helyezés szempontjából. Ez csak egy domain és senki sem nézi? A Google és a vásárlók/ügyfelek/látogatók is számításba veszik. Sokan annyira figyelmen kívül hagyják ezt a...

bővebben

Válaszolj

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

VISSZAHÍVÁST KÉREK

HA NEM TUDOD ELDÖNTENI, HOGY MELYIK SZOLGÁLTATÁSUNK VALÓ NEKED, AKKOR KÉRJ VISSZAHÍVÁST A KÖVETKEZŐ FORM KITÖLTÉSÉVEL!

 

 







Hírlevél feliratkozás

FRISS TARTALMAK, AJÁNLATOK, ÚJDONSÁGOK



Kövess minket!