Google Cégem (Google my Business = GMB) optimalizálás

Keresőoptimalizálás

Létre kell hozni a business.site oldalt

Minta: https://purple-online-media-kft.business.site/

  • ehhez nem kell semmit extra munka, mert úgyis minden lehetséges hely ki lesz töltve a kulcsszavak miatt
  • rengeteg linket lehet elhelyezni
  • mivel Google termék, így előnyös elbírálás SEO szempontból (lehet ez csak legenda, de mi hiszünk a legendákban)
  • nem fog illeszkedni feltétlenül az arculathoz és szerintünk nem is szükséged, de még egy hely ahol el lehet érni a szolgáltatásokat

Szolgáltatások/termékek feltöltése

  • lehetőség van gyűjteményekbe rendezni a termékeket/szolgáltatások
  • annyi terméket lehet betenni, amennyit szeretnének (képpel, szöveggel, linkkel)
  • érdemes olyanokat választani, amelyek népszerűek

Leírás

Van lehetőség egy 750 karakteres bemutatkozás megadására, amit semmiképpen sem szabad elpazarolni. Kulcsszavakkal teletűzdelt szolgáltatás bemutatásra van szükség, amely további helyezéseket jelent a Google Maps találati listáin. 

Bejegyzések

  • újdonság: ha van új termék/szolgáltatás érdemes feltölteni a már megírt szöveggel
  • esemény: ha eseményt tervez valamelyik cég ide is érdemes feltenni, nemcsak Facebookra
  • ajánlat: mindenképpen legyen egy állandó ajánlat itt, amelyik csak innen elérhető, illetve felkerülhetnek az aktuálisok is
  • termék: ide olyan termékek menjenek ki, amelyeket ki kell emelni pl. nagyon jól vagy rosszul teljesítenek

Érdemes megosztani blogbejegyzést is, hiába nincs ilyen opció, mert lehet linkelni a lead után mindegyik opciónál. Továbbá ezek megjelennek a business.site oldalon is, illetve a keresésben és a Google mapon is.

Ha ma csak egy videót nézel meg, ami a Google my Business szolgáltatás optimalizálásáról szól, akkor az legyen ez.

Tippek, trükkök

  • Érdemes véleményírásra buzdítani az elégedett vásárlókat
  • Google my Business appot mindenképpen használni kell, mert sok funkció csak onnan érhető el
  • Telefonról be kell jelentkezni (Google My Business app):
    • követés: lehet küldeni ajánlatot a követőknek
    • kérdések: feltehetnek kérdést, amire válaszolni tudunk = GYIK
    • azonnali üzenetküldés: kb mint az FB oldalnál, viszont csak telefonra küld értesítést
  • Rossz értékelés kezelése: https://www.bluecorona.com/blog/fixing-bad-google-reviews
  • Minél több jó minőségű kép legyen feltöltve.
    • folyamatosan legyen frissítve
    • ne egyszerre kerüljön fel az összes kép
  • Legyen feltöltve videó
    • Legyen érdekes
    • Adjon át információt
    • Kitűnik a többi cég közül, akiknek nincs videója
    • Videót nem csak itt lehet használni, hanem a többi felületen is
  • Kategóriák mindig legyenek megadva, ami illik a cégre
    • az alkategóriák között legyen a kevésbé fontos
    • a legfontosabb legyen az elősdleges
  • Meg kell nézni, hogy mire jelenik meg a cég a statisztikák szerint
    • azokra a kifejezésekre kell posztolni a GMB oldalon
    • előrébb fog kerülni a listában, mert a többi cég nem posztol (ez a jellemző)

 

 

Ajánlatkérés

Válaszd ki a megfelelő szolgáltatásokat (ctrl + kattintás)


Szakmai bejegyzéseink SEO (keresőoptimalizálás) témában

Az utóbbi időben újra elkezdtünk posztolni, mert nem szeretnénk vizet prédikálni és bort inni, valamint olyan suszterek lenni, aki lyukas cipőben jár.  Természetesen mindig a saját oldalakat hanyagoljuk, ha bármelyik ügyfelünk segítséget kért tőlünk.

A közhelyek után jöjjenek a bejegyzések:

 

Hogyan legyen naprakész és googlebarát a blogod?

Hogyan legyen naprakész és googlebarát a blogod?

A legtöbben nem is sejtitek, hogy mi a különbség bejegyzés és bejegyzés között, pedig a téma ugyanaz. Nem értitek, hogy az egyik blog 2 bejegyzéssel miért népszerűbb, mint a ti 123 bejegyzésetek? Erre adok most választ és segítséget, hogy a ti összes bejegyzésetek...

read more
A tervezés első lépése a domain kiválasztása

A tervezés első lépése a domain kiválasztása

Sokan nem veszik számításba, hogy a domain név mekkora szerepet játszik a találati listán való helyezés szempontjából. Ez csak egy domain és senki sem nézi? A Google és a vásárlók/ügyfelek/látogatók is számításba veszik. Sokan annyira figyelmen kívül hagyják ezt a...

read more

0 Comments

Submit a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Hírlevél feliratkozás

FRISS TARTALMAK, AJÁNLATOK, ÚJDONSÁGOK

  1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
  2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
  3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



Kiemelt bejegyzések