Miért jó a Google termékeit használni? Mert a Google is, mint minden piacvezető cég szeret a saját szolgáltatásainak kedvezni. Nem véletlen, hogy a találati listákon csak Google AdWords hirdetések jelennek meg. Ezzel nem csak a saját bevételeiket növelik, hanem a hirdetőiknek is jobb látogatókat biztosítanak.
A Facebook hirdetéssel kapcsolatos cikkemben leírtam, hogy milyen előnyökkel jár, itt sem járok el máshogy. Saját tapasztalataimra hagyatkozok. Több stratégiát is kipróbáltam már. Volt olyan kampány, ahova több érkezési oldalt (landing page) is elkészítettem, volt ahol csak egy meglévő oldalt alakítottam át egy kicsit, hogy Google AdWords barát legyen. A hirdetési kampányok száma, a megválasztott kulcsszavak mind-mind befolyásolják a kampány sikerességét.
[singlepic id=68 w=350 h= mode=web20 float=center]
Miért válasszuk a Google AdWords hirdetési rendszer? 10 pontban összefoglalom, hogy számomra miért nagyon fontos.
Top10 érv a Google AdWords mellett:*
- Google találati listáiban is megjelenhetnek a hirdetéseim
- Releváns tartalom esetén jelennek meg csak hirdetések (bejegyzés tartalma, kulcsszavak stb)
- Én dönthetem el, hogy milyen oldalakon jelenjenek meg a hirdetéseim
- Ütemezhetem a hirdetés – mikor, kinek, meddig? – természetesen azoknak, akik potenciális ügyfeleim és akkor, amikor a gép előtt ülnek
- Nem élhet vissza semelyik oldaltulajdonos a hirdetéseimmel – csak azokért a kattintásokért kell fizetni, ami nem csalás eredménye
- A Google a saját statisztikái alapján segíti a kampányok optimalizálását
- Google AdWords összekapcsolható a Google Analytics és ezzel együtt a Webmastertools eszközökkel is – a kampányok optimalizálásához tökéletes
- Nem csak szöveges hirdetési formát választhatok, hanem animációt, videót és természetesen képet is
- Kulcsszóválasztó eszköz a kampányokhoz – ez az eszköz fontos segédlet keresőoptimalizáláshoz is, valamint a verseny felméréséhez ajánlott, továbbá a landing page kialakításakor is sokat segíthet
- Egy hirdetési kampányhoz több hirdetéscsoportot is létre lehet hozni, ezekhez több hirdetési formátum lehet megadni, így lehet meghatározni azt, hogy melyik a leghatékonyabb – legkevesebb összegből a lehető legtöbb látogatót/vásárlót/konverziót generálja
*A listát természetesen lehetne bővíteni is és a prioritást is meg lehetne változtatni.
A Google AdWords legnagyobb előnye, hogy a Google keresőhöz hasonlóan kulcsszó alapú, így a keresőkben való hirdetéssel szinte csak potenciális vásárlók tévednek az oldalunkra és csak ezekért kell fizetni. Tegyük fel, hogy utazásokat értékesítünk és ezt írják a keresőbe: tengerparti nyaralás délen. Erre az emberek nem keresnek, de erre igen: tengerparti nyaralás. A verseny minimális, havi keresések száma 2900. Tehát ha megjelenik a hirdetésünk, akkor 2900 esélyünk van átkattintásra/hó, ezekből általában 1 és 10% közötti konverzió érhető el (hírlevélre való feliratkozás, regisztráció, szállásfoglalás stb.). Sok ilyen és ehhez hasonló kulcsszóval már egy megtérülő hirdetési kampány el lehet indítani.
0 hozzászólás