Kezdőlap 9 Marketing 9 Közösségi média 9 Google +, a Google Facebookja

Google +, a Google Facebookja

Közösségi média

A napokban designváltásnak tűnő változást vehettek észre a szemfülesebb emberek a Google oldalain. Megjelent egy fekete sáv, ami eddig is jelen volt, de nem kapott ekkora hangsúlyt. Most mi változott?

A Google mérnökei már régóta, csendben fejlesztenek és fejlesztenek. A Facebookhoz hasonló és annak babérjaira törő új szolgáltatást vezettek be, jelenleg még csak angol nyelven.

Miért pont a Facebook?

A Facebook napjaink legfelkapottabb és legsikeresebb közösségi oldala. Mindenki fent van még az is aki nem akart, mert aki kimarad lemarad. Több, mint 600 milliós regisztrál massza egyeduralkodóvá és követendő példává nyilvánította. A folyamatosa fejlesztések eredményeinek köszönhetően mindig tudnak újítani és még őrzik vezető helyüket.

[singlepic id=11 w=350 h= mode=web20 float=center]

Miért akar a Goolge egy szeletet a közöségi médiából?

Megirigyelte a Facebook sikereit és elérte eredményeit. Anyagi és programozói kapacitásuk szinte végleges és kiaknázatlan, ezért se jelenett gondot egy új közöségi site megtervezése. Igaz már több projekt is csúnya véget ért – Buzz (Zümm), Wave.

Miben nyújt többet, mint a Facebook?

A Google hatalmas adatbázissal rendelkezik már most is, amit egyből fel is tud használni a felhasználók jováhagyása mellett. A gmail, adsense, adwords, analytics fiókot és más google terméket egyesítő profil oldallal szinte mindenki rendelkezik. Ez a felület jelenti a közösség alapját.

Mi alapján alakít ki a Google köröket?

A levelezésünk felhasználásával és egyéb adatok alapján már a Google fel tudja térképezni kapcsolati hálónkat és ennek megfelelően rendezni tudja azt, ha igénylejük.

DE mégis miben újít, miben tud nagyot alkotni?

A körök, mint fogalom megteremtése. Ez már jelen van a Facebooknál is, csak a nehéz kezelhetőség miatt sokan nem élnek vele vagy egyáltalán nem is tudnak róla.

Mi a körök előnye?

Több közösség tagjai is lehetünk és más-más társaságoknak más és más postokat szeretnénk csak megjeleníteni. A Facebookot is felkészítették erre, de a felhasználóbarát megoldások háttérbe szorultak. Ellenben a google ebből indult ki: bármennyi kört létrehozhatunk pillanatok alatt, minden ismerősünket el tudjuk helyezni, pontosan meghatározhatjuk, hogy kinek milyen adatot csöpögtetünk a teljes profilunkból. Valamint egy személyt több körbe is be tudunk pakolni. Így megoldhatók az átfedések egyes csoportok között mégis minden információ eljuthat az érintettekhez.

Miért lesz jobb a Google?

Mert napjaink legnépszerűbb, legjobb és legmegbízhatóbb keresőmotorját birtokolj – a találati listákon előfordulnak tévedések, mert a képkeresés még nem tökéletes, de jó úton haladnak. A kereőversenyben mindig is vezető szerepet töltöttek be, saját böngészővel is rendelkeznek. A család hamarosan oprendszerrel is bővül. Rengeteg igyenes szolgáltatásával mindenki számár tud valamit nyújtani.

Miben újított a Google? A DESIGNban.

Google minden projektre a minimál designre épített, eddig. Ez tökéletesen megfelelt a legtöbb szolgáltatáshoz, a letisztult és egyszerű felelületek minden igényt kielégítettek. Minimális formázási és esztétikai beállításai voltak, de többnyire minden design elemet kézben tartott.

Mi a helyzet a Google + esetében?

Fiatalos, lendületes, megnyerő, elragadó. Tanultak a múltból és újítottak.

Mi a Google célja?

Ezzel a lépéssel közelebb kerültek ahhoz, hogy újra övék legyen az internet. Mindenki számára egyértelmű, hogy lépniük kellett és egy átlagos alkalmazással labdába se rúghattak volna. Most viszont egy újabb fronton támadja a konkurenciát.

Milyen cégeket dönthet romba?

Skypehoz hasonló kommunikációs rendszert szeretne létrehozni, ahol bármennyien részt vehetnek a konferenciabeszélgetésekben – hang, videó és szöveg formájában.  Ezzel a Microsoft több milliárdos felvásárlását akarják megsemmisíteni.

Mi a helyzet a többi közösségi oldallal?

A megmaradt oldalak specifikusak, egy-egy réteg számára kialaíktottak. Ezeket is a süllyesztőbe küldheti a köröknek hála. Igazi konkurencia a Facebook és az országonkét található közösségi siteok, de ezek ellenállása nem tarthat sokáig, ha nem tudnka újítani.

Mi a helyzet a spontán kapcsolatokkal?

Erre is kitaláltak valamit. Persze, hogy kitaláltak: minden aktív felhasználó dönthet arról, hogy részt vesz vagy nem mások által kezdeményezett beszélgetésekben, ha hívják. Tehát akítvak vagyunk (= sétálunk az utcán) és valaki ránk ír (= találkozunk vele az utcán) spontán beszélgetésbe kezdhetünk.

Ezzel a valós idejű face-to-face találkozásokat az utcán teljes mértékben haszontalanná teszik, így is növelve az emberek közötti szakadékokat. Mindenesetre nem rossz ötlet.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HelloPack WordPress bővítmény csomag
HelloPack WordPress bővítmény csomag

Hírlevél feliratkozás

  1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
  2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
  3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



Kiemelt bejegyzések

HelloWP Becsültekasszás Szerződésminták [Affiliate marketing]

A közös munka előtt el szoktam mondani a leendő ügyfélnek/partnernek, hogy a weboldal üzemeltetésnek jogi feltételek teljesüléséhez kötött (HA teljesíti, akkor nincs gond; HA nem akkor büntetésre számíthat ellenőrzéskor). Mivel a jogi ismeretem minimális, ezért ebben...

HelloPack WordPress bővítmény csomag [Affiliate marketing]

2021. márciusában kezdtem el használni a HelloPack WordPress bővítmény csomagot, pedig már egy ideje szemeztem vele, hiszen olyan pluginekhez ad hozzáférést, mint:  az összes gyári WooCommerce bővítmény; Divi, Elementor és Oxygen builder és kiegészítőik; formok;...

Pin It on Pinterest