Célcsoport és a hozzájuk tartozó marketing eszköz meghatározása

Hirdetések

Először is a célcsoport fogalmát szeretnénk tisztázni. Ahhoz, hogy a megrendelő és a kivitelező is ugyanarról beszéljen érdemes a fogalmakat átbeszélni. A mi értelmezésünk szerint a célcsoport a potenciális ügyfeleknek egy olyan szelete, amelyet valamilyen szűkítő tényező segítségével határoztunk meg.

Például, ha oktatást értékesítünk, akkor csak olyanoknak szeretnénk értékesíteni, akik

  • vettek már részt valamilyen oktatáson vagy érdeklődnek iránta: van esély arra, hogy a mi oktatásunkat választják
  • olyan embereket keresünk FB-n, akik admin jogosultsággal rendelkeznek FB oldalakhoz: általában a vezetők mindenhez szeretnek hozzáférést
  • olyanok keresünk, akik érdeklődnek a cégek, vállalkozás, cégvezetés témakörében: ők már biztos utánajárta a témának, így nagyobb eséllyel veszik meg mi szolgáltatásunkat

Ez csak 3 szempont, amivel szűkíteni tudjuk a potenciális ügyfeleink számát. Elméleti végtelen számú feltételt állíthatunk a hirdetési rendszereknél, hogy minél pontosabb legyen a célzás, DE  tisztában kell lenni azzal is, hogy mit okozhat a túlszabályozás:

  • olyan kicsi lesz a célcsoport, hogy a hirdetést nem lehet elindítani
  • bár kicsi lesz a célcsoport mégis el lehet indítani a hirdetést, de  alig jelenik meg és akkor sem hoz eredményt
  • szerintünk lemodelleztük a célcsoportot, de hiába jelenik meg és költ el rengeteg pénzt, nem konvertál

Alapvetően 10.000-20.000 fős célcsoportokkal Magyarországon el lehet érni a kiválasztott célcsoportot, megfelelő megjelenéssel és konverziós aránnyal.

Vicces példa: egyszer az FB fénykorában az egy marketinges úgy szívatta meg a legjobb barátját, hogy csak rá optimalizált egy hirdetést, amelyet hetekig futtatott. Az eredménye az lett, hogy a barát végre kattintott és így kapott meghívást a saját születésnapi partijára. Szerencsére a kísérletnek hagytak elég időt és még időben kattintott a hirdetésre. Szerinted igaz a történet?

Ha tudjuk, hogy kiket szeretnénk elérni, akkor már csak azt kell meghatározni, hogy milyen marketing eszközzel érjük el.

Hogyan válasszunk marketing eszközt? 

  1. Milyen gyorsan szeretnénk eredményt? Blog lassú, mert 2-3 hónap szükséges mire a Google felől megérkeznek az első organikus látogatók. A hirdetések ehhez képest már a kampány indítását követően aktívan terelik a potenciális ügyfeleket.
  2. Hol található meg a kiválasztott célcsoport? A fiatalok tömegesen hagyják el az FB-t, mert a szüleik is fent vannak, helyette Instagram, Tik-tok, SnapChat és egyéb portálokon/alkalmazásokon töltik az idejüket.
  3. Milyen tartalommal szeretnénk elérni? Hirdetés esetén lehet szöveges, képes és videós is. Egy blogbejegyzés alapvetően szöveges, de tartalmazhat képet, videót és hanganyagot is. A Facebook poszt egy blogbejegyzéshez hasonlít. Míg az Instagram főleg a látványra ad: kép, videó, effektek. Persze folyamatosan alakul át annak következtében, hogy folyamatosan veszi át az FB helyét.
  4. Hol hirdessek? FB Ads a hatalmas ügyfél adatbázisnak köszönhetően – a korlátozások ellenére – könnyedén szűrhetünk számunkra optimális célcsoportra. Ilyen szempontból a Google-re is lehet támaszkodni, de ott inkább a célzott weboldalakon való hirdetés és a keresési listák organikus találatai előtti helyek a szimpatikusak.

A felsorolásban csak néhány szempontot említettünk a teljesség igénye nélkül és ezeket sem dolgoztuk 100%-osan, mert mindegyik külön cikket érdemelne.

FONTOS! Minden vállalkozás számára más és más célcsoport és eszköz kombináció az optimális. Ez függ a szektortól, a célcsoporttól, a budget nagyságától és még sok más tényezőtől.

A következő kérdéseket érdemes feltenni, ha célcsoportot akarunk meghatározni:

  1. Ki az én célcsoportom? (saját tapasztalatok alapján)
  2. Ki az én célcsoportom a jelenlegi vásárlóim statisztikája alapján?
  3. Ki az én célcsoportom a trendek és a konkurencia szerint?
  4. Hol találom meg őket?
  5. Ingyenes megoldást vagy fizetős megoldást szeretnék?
  6. Gyorsan szeretnék eredményt vagy van 2-3 hónapom?
  7. Ez a termék lesz a megfelelő ennek a célcsoportnak?
  8. Jól fogalmaztam meg az üzenetet ennek a célcsoportnak?
  9. Jó felületet választottam?
  10. Biztos, hogy ez az én célcsoportom? 

Ajánlatkérés

Válaszd ki a megfelelő szolgáltatásokat (ctrl + kattintás)


Szakmai bejegyzéseink Hirdetések témakörben

Az utóbbi időben újra elkezdtünk posztolni, mert nem szeretnénk vizet prédikálni és bort inni, valamint olyan suszterek lenni, aki lyukas cipőben jár.  Természetesen mindig a saját oldalakat hanyagoljuk, ha bármelyik ügyfelünk segítséget kért tőlünk.

A közhelyek után jöjjenek a bejegyzések:

 

Te tudod mi a PPC marketing?

Te tudod mi a PPC marketing?

Valószínűleg már Te is hallottál róla – csak nem ezen a néven. De az szinte biztos, hogy találkoztál PPC marketingstratégiát alkalmazó linkkel. A PPC a Pay-per-click rövidítése, mely a fizetett linkek elnevezését takarja. A hirdetésedért a kattintásonként kell fizetni...

read more
Felugró ablak helyett pop-up layer

Felugró ablak helyett pop-up layer

A felugró ablakok, azaz a pop-up hirdetések a laikusok számára legtöbbször vírusnak tűnnek. A hiedelemben van igazság, hiszen sokszor tartalmaznak kártevőket, azonban nagyrészük csak azért jön létre, hogy továbbítson valamilyen weboldalra vagy feliratkoztasson...

read more
Vevő vásárlás

Vevő vásárlás

A legtöbben nem a vevők érdekeit nézik, hanem egyszerűen csak el akarnak adni, ami igazából a legrosszabb technika. Mielőtt eladhatnánk meg kell találni a potenciális vevőket, majd fel kell velük venni a kapcsolatot. Legvégül a bizalmukba férkőzni, aztán jöhet csak a...

read more

0 Comments

Submit a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kiemelt bejegyzések