Célcsoport és a hozzájuk tartozó marketing eszköz meghatározása

Szerző: | Hirdetések

Egy marketing kampány előtt elengedhetetlen, hogy célcsoportra, illetve célcsoportokra szűkítsük az elérni kívántakat. Miért van erre szükség? Katonai hasonlattal élve szőnyeg bombázhatunk egy célpontot, de semmi garancia nincs arra, hogy eltaláljuk a célpontot. 1 célzott rakétával viszont sokkal nagyobb az esélyünk a sikerre. Két fogalom, amiről szó lesz: célcsoport (a példában a célpont volt) és a marketing eszköz (a példában a rakéta volt)

Először is a célcsoport fogalmát szeretnénk tisztázni. Ahhoz, hogy a megrendelő és a kivitelező is ugyanarról beszéljen érdemes a fogalmakat átbeszélni. A mi értelmezésünk szerint a célcsoport a potenciális ügyfeleknek egy olyan szelete, amelyet valamilyen szűkítő tényező segítségével határoztunk meg.

Például, ha oktatást értékesítünk, akkor csak olyanoknak szeretnénk értékesíteni, akik

  • vettek már részt valamilyen oktatáson vagy érdeklődnek iránta: van esély arra, hogy a mi oktatásunkat választják
  • olyan embereket keresünk FB-n, akik admin jogosultsággal rendelkeznek FB oldalakhoz: általában a vezetők mindenhez szeretnek hozzáférést
  • olyanok keresünk, akik érdeklődnek a cégek, vállalkozás, cégvezetés témakörében: ők már biztos utánajárta a témának, így nagyobb eséllyel veszik meg mi szolgáltatásunkat

Ez csak 3 szempont, amivel szűkíteni tudjuk a potenciális ügyfeleink számát. Elméleti végtelen számú feltételt állíthatunk a hirdetési rendszereknél, hogy minél pontosabb legyen a célzás, DE  tisztában kell lenni azzal is, hogy mit okozhat a túlszabályozás:

  • olyan kicsi lesz a célcsoport, hogy a hirdetést nem lehet elindítani
  • bár kicsi lesz a célcsoport mégis el lehet indítani a hirdetést, de  alig jelenik meg és akkor sem hoz eredményt
  • szerintünk lemodelleztük a célcsoportot, de hiába jelenik meg és költ el rengeteg pénzt, nem konvertál

Alapvetően 10.000-20.000 fős célcsoportokkal Magyarországon el lehet érni a kiválasztott célcsoportot, megfelelő megjelenéssel és konverziós aránnyal.

Vicces példa: egyszer az FB fénykorában az egy marketinges úgy szívatta meg a legjobb barátját, hogy csak rá optimalizált egy hirdetést, amelyet hetekig futtatott. Az eredménye az lett, hogy a barát végre kattintott és így kapott meghívást a saját születésnapi partijára. Szerencsére a kísérletnek hagytak elég időt és még időben kattintott a hirdetésre. Szerinted igaz a történet?

Ha tudjuk, hogy kiket szeretnénk elérni, akkor már csak azt kell meghatározni, hogy milyen marketing eszközzel érjük el.

Hogyan válasszunk marketing eszközt? 

  1. Milyen gyorsan szeretnénk eredményt? Blog lassú, mert 2-3 hónap szükséges mire a Google felől megérkeznek az első organikus látogatók. A hirdetések ehhez képest már a kampány indítását követően aktívan terelik a potenciális ügyfeleket.
  2. Hol található meg a kiválasztott célcsoport? A fiatalok tömegesen hagyják el az FB-t, mert a szüleik is fent vannak, helyette Instagram, Tik-tok, SnapChat és egyéb portálokon/alkalmazásokon töltik az idejüket.
  3. Milyen tartalommal szeretnénk elérni? Hirdetés esetén lehet szöveges, képes és videós is. Egy blogbejegyzés alapvetően szöveges, de tartalmazhat képet, videót és hanganyagot is. A Facebook poszt egy blogbejegyzéshez hasonlít. Míg az Instagram főleg a látványra ad: kép, videó, effektek. Persze folyamatosan alakul át annak következtében, hogy folyamatosan veszi át az FB helyét.
  4. Hol hirdessek? FB Ads a hatalmas ügyfél adatbázisnak köszönhetően – a korlátozások ellenére – könnyedén szűrhetünk számunkra optimális célcsoportra. Ilyen szempontból a Google-re is lehet támaszkodni, de ott inkább a célzott weboldalakon való hirdetés és a keresési listák organikus találatai előtti helyek a szimpatikusak.

A felsorolásban csak néhány szempontot említettünk a teljesség igénye nélkül és ezeket sem dolgoztuk 100%-osan, mert mindegyik külön cikket érdemelne.

FONTOS! Minden vállalkozás számára más és más célcsoport és eszköz kombináció az optimális. Ez függ a szektortól, a célcsoporttól, a budget nagyságától és még sok más tényezőtől.

A következő kérdéseket érdemes feltenni, ha célcsoportot akarunk meghatározni:

  1. Ki az én célcsoportom? (saját tapasztalatok alapján)
  2. Ki az én célcsoportom a jelenlegi vásárlóim statisztikája alapján?
  3. Ki az én célcsoportom a trendek és a konkurencia szerint?
  4. Hol találom meg őket?
  5. Ingyenes megoldást vagy fizetős megoldást szeretnék?
  6. Gyorsan szeretnék eredményt vagy van 2-3 hónapom?
  7. Ez a termék lesz a megfelelő ennek a célcsoportnak?
  8. Jól fogalmaztam meg az üzenetet ennek a célcsoportnak?
  9. Jó felületet választottam?
  10. Biztos, hogy ez az én célcsoportom? 

Ajánlatkérés

Válaszd ki a megfelelő szolgáltatásokat (ctrl + kattintás)


Szakmai bejegyzéseink Hirdetések témakörben

Az utóbbi időben újra elkezdtünk posztolni, mert nem szeretnénk vizet prédikálni és bort inni, valamint olyan suszterek lenni, aki lyukas cipőben jár.  Természetesen mindig a saját oldalakat hanyagoljuk, ha bármelyik ügyfelünk segítséget kért tőlünk.

A közhelyek után jöjjenek a bejegyzések:

 

Te tudod mi a PPC marketing?

Te tudod mi a PPC marketing?

Valószínűleg már Te is hallottál róla – csak nem ezen a néven. De az szinte biztos, hogy találkoztál PPC marketingstratégiát alkalmazó linkkel. A PPC a Pay-per-click rövidítése, mely a fizetett linkek elnevezését takarja. A hirdetésedért a kattintásonként kell fizetni...

bővebben
Felugró ablak helyett pop-up layer

Felugró ablak helyett pop-up layer

A felugró ablakok, azaz a pop-up hirdetések a laikusok számára legtöbbször vírusnak tűnnek. A hiedelemben van igazság, hiszen sokszor tartalmaznak kártevőket, azonban nagyrészük csak azért jön létre, hogy továbbítson valamilyen weboldalra vagy feliratkoztasson...

bővebben
Vevő vásárlás

Vevő vásárlás

A legtöbben nem a vevők érdekeit nézik, hanem egyszerűen csak el akarnak adni, ami igazából a legrosszabb technika. Mielőtt eladhatnánk meg kell találni a potenciális vevőket, majd fel kell velük venni a kapcsolatot. Legvégül a bizalmukba férkőzni, aztán jöhet csak a...

bővebben

Válaszolj

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

VISSZAHÍVÁST KÉREK

HA NEM TUDOD ELDÖNTENI, HOGY MELYIK SZOLGÁLTATÁSUNK VALÓ NEKED, AKKOR KÉRJ VISSZAHÍVÁST A KÖVETKEZŐ FORM KITÖLTÉSÉVEL!

 

 







Hírlevél feliratkozás

FRISS TARTALMAK, AJÁNLATOK, ÚJDONSÁGOK



Kövess minket!