Kezdőlap 9 Marketing 9 Hirdetések 9 Célcsoport és a hozzájuk tartozó marketing eszköz meghatározása

Célcsoport és a hozzájuk tartozó marketing eszköz meghatározása

Hirdetések

Először is a célcsoport fogalmát szeretnénk tisztázni. Ahhoz, hogy a megrendelő és a kivitelező is ugyanarról beszéljen érdemes a fogalmakat átbeszélni. A mi értelmezésünk szerint a célcsoport a potenciális ügyfeleknek egy olyan szelete, amelyet valamilyen szűkítő tényező segítségével határoztunk meg.

Például, ha oktatást értékesítünk, akkor csak olyanoknak szeretnénk értékesíteni, akik

  • vettek már részt valamilyen oktatáson vagy érdeklődnek iránta: van esély arra, hogy a mi oktatásunkat választják
  • olyan embereket keresünk FB-n, akik admin jogosultsággal rendelkeznek FB oldalakhoz: általában a vezetők mindenhez szeretnek hozzáférést
  • olyanok keresünk, akik érdeklődnek a cégek, vállalkozás, cégvezetés témakörében: ők már biztos utánajárta a témának, így nagyobb eséllyel veszik meg mi szolgáltatásunkat

Ez csak 3 szempont, amivel szűkíteni tudjuk a potenciális ügyfeleink számát. Elméleti végtelen számú feltételt állíthatunk a hirdetési rendszereknél, hogy minél pontosabb legyen a célzás, DE  tisztában kell lenni azzal is, hogy mit okozhat a túlszabályozás:

  • olyan kicsi lesz a célcsoport, hogy a hirdetést nem lehet elindítani
  • bár kicsi lesz a célcsoport mégis el lehet indítani a hirdetést, de  alig jelenik meg és akkor sem hoz eredményt
  • szerintünk lemodelleztük a célcsoportot, de hiába jelenik meg és költ el rengeteg pénzt, nem konvertál

Alapvetően 10.000-20.000 fős célcsoportokkal Magyarországon el lehet érni a kiválasztott célcsoportot, megfelelő megjelenéssel és konverziós aránnyal.

Vicces példa: egyszer az FB fénykorában az egy marketinges úgy szívatta meg a legjobb barátját, hogy csak rá optimalizált egy hirdetést, amelyet hetekig futtatott. Az eredménye az lett, hogy a barát végre kattintott és így kapott meghívást a saját születésnapi partijára. Szerencsére a kísérletnek hagytak elég időt és még időben kattintott a hirdetésre. Szerinted igaz a történet?

Ha tudjuk, hogy kiket szeretnénk elérni, akkor már csak azt kell meghatározni, hogy milyen marketing eszközzel érjük el.

Hogyan válasszunk marketing eszközt? 

  1. Milyen gyorsan szeretnénk eredményt? Blog lassú, mert 2-3 hónap szükséges mire a Google felől megérkeznek az első organikus látogatók. A hirdetések ehhez képest már a kampány indítását követően aktívan terelik a potenciális ügyfeleket.
  2. Hol található meg a kiválasztott célcsoport? A fiatalok tömegesen hagyják el az FB-t, mert a szüleik is fent vannak, helyette Instagram, Tik-tok, SnapChat és egyéb portálokon/alkalmazásokon töltik az idejüket.
  3. Milyen tartalommal szeretnénk elérni? Hirdetés esetén lehet szöveges, képes és videós is. Egy blogbejegyzés alapvetően szöveges, de tartalmazhat képet, videót és hanganyagot is. A Facebook poszt egy blogbejegyzéshez hasonlít. Míg az Instagram főleg a látványra ad: kép, videó, effektek. Persze folyamatosan alakul át annak következtében, hogy folyamatosan veszi át az FB helyét.
  4. Hol hirdessek? FB Ads a hatalmas ügyfél adatbázisnak köszönhetően – a korlátozások ellenére – könnyedén szűrhetünk számunkra optimális célcsoportra. Ilyen szempontból a Google-re is lehet támaszkodni, de ott inkább a célzott weboldalakon való hirdetés és a keresési listák organikus találatai előtti helyek a szimpatikusak.

A felsorolásban csak néhány szempontot említettünk a teljesség igénye nélkül és ezeket sem dolgoztuk 100%-osan, mert mindegyik külön cikket érdemelne.

FONTOS! Minden vállalkozás számára más és más célcsoport és eszköz kombináció az optimális. Ez függ a szektortól, a célcsoporttól, a budget nagyságától és még sok más tényezőtől.

A következő kérdéseket érdemes feltenni, ha célcsoportot akarunk meghatározni:

  1. Ki az én célcsoportom? (saját tapasztalatok alapján)
  2. Ki az én célcsoportom a jelenlegi vásárlóim statisztikája alapján?
  3. Ki az én célcsoportom a trendek és a konkurencia szerint?
  4. Hol találom meg őket?
  5. Ingyenes megoldást vagy fizetős megoldást szeretnék?
  6. Gyorsan szeretnék eredményt vagy van 2-3 hónapom?
  7. Ez a termék lesz a megfelelő ennek a célcsoportnak?
  8. Jól fogalmaztam meg az üzenetet ennek a célcsoportnak?
  9. Jó felületet választottam?
  10. Biztos, hogy ez az én célcsoportom? 

Ajánlatkérés

    Válaszd ki a megfelelő szolgáltatásokat

    WordPress weboldal készítésSEOStratégia tervezéseTanácsadásOktatás


    Szakmai bejegyzéseink Hirdetések témakörben

    Az utóbbi időben újra elkezdtünk posztolni, mert nem szeretnénk vizet prédikálni és bort inni, valamint olyan suszterek lenni, aki lyukas cipőben jár.  Természetesen mindig a saját oldalakat hanyagoljuk, ha bármelyik ügyfelünk segítséget kért tőlünk.

    A közhelyek után jöjjenek a bejegyzések:

     

    Te tudod mi a PPC marketing?

    Te tudod mi a PPC marketing?

    Valószínűleg már Te is hallottál róla – csak nem ezen a néven. De az szinte biztos, hogy találkoztál PPC marketingstratégiát alkalmazó linkkel. A PPC a Pay-per-click rövidítése, mely a fizetett linkek elnevezését takarja. A hirdetésedért a kattintásonként kell fizetni...

    bővebben
    Felugró ablak helyett pop-up layer

    Felugró ablak helyett pop-up layer

    A felugró ablakok, azaz a pop-up hirdetések a laikusok számára legtöbbször vírusnak tűnnek. A hiedelemben van igazság, hiszen sokszor tartalmaznak kártevőket, azonban nagyrészük csak azért jön létre, hogy továbbítson valamilyen weboldalra vagy feliratkoztasson...

    bővebben
    Vevő vásárlás

    Vevő vásárlás

    A legtöbben nem a vevők érdekeit nézik, hanem egyszerűen csak el akarnak adni, ami igazából a legrosszabb technika. Mielőtt eladhatnánk meg kell találni a potenciális vevőket, majd fel kell velük venni a kapcsolatot. Legvégül a bizalmukba férkőzni, aztán jöhet csak a...

    bővebben

    Divi WordPress Theme

    0 hozzászólás

    Egy hozzászólás elküldése

    Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

    Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

    Ellenőrzőlista webhelyed sikeres elindításához

    https://www.cookieyes.com/welcome/sipocznorbert?ref=sipocznorbert&tap_a=123634-93512c

    Hírlevél feliratkozás

    1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
    2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
    3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



    Kiemelt bejegyzések

    • Hogyan írjunk hatékony hírlevelet II.Hogyan írjunk hatékony hírlevelet II.
      Kategória: Hírlevél
      Mint már korábban említettük, a hírlevél egyik legfontosabb lépése a megfelelő adatbázis építés, majd az ezt követő tartalomfeltöltés. Az adatbázis
    • Mit csinál egy webfejlesztő?Mit csinál egy webfejlesztő?
      Kategória: Vendégposztok
      Ha röviden szeretnénk választ adni a kérdésre, akkor azt mondhatnám, hogy a webfejlesztők hozzák létre azt az összetett programot, ami felel magának
    • Művészi marketingMűvészi marketing
      Kategória: Marketing
      Mióta az interneten is otthon érezzük magunkat, széles körben elterjedt faktoiddá vált az, hogy ha valami felkerül a világhálóra, akkor azt mindenki

    HelloWP Becsültekasszás Szerződésminták [Affiliate marketing]

    A közös munka előtt el szoktam mondani a leendő ügyfélnek/partnernek, hogy a weboldal üzemeltetésnek jogi feltételek teljesüléséhez kötött (HA teljesíti, akkor nincs gond; HA nem akkor büntetésre számíthat ellenőrzéskor). Mivel a jogi ismeretem minimális, ezért ebben...

    HelloPack WordPress bővítmény csomag [Affiliate marketing]

    2021. márciusában kezdtem el használni a HelloPack WordPress bővítmény csomagot, pedig már egy ideje szemeztem vele, hiszen olyan pluginekhez ad hozzáférést, mint:  az összes gyári WooCommerce bővítmény; Divi, Elementor és Oxygen builder és kiegészítőik; formok;...

    Pin It on Pinterest