Mikor posztoljak a közösségi média felületeimen?

Közösségi média

Ebben a posztban arra keressük a megoldást, hogy mikor posztoljunk a közösségi média portálokon. Nem tudományos meghatározást szeretnénk tenni, hanem a tapasztalatainkat megosztani. Elsősorban fontos leszögezni, hogy minden vállalkozás más és más.  Két IT-s, fejlesztő cég sem egyforma, így nem lehet azt mondani, hogy péntek 11.32-kor kell posztolniuk, mert nem igaz. 

Miért nincs egységesen meghatározható időpont a posztolásra?

  • más célpiac
  • más követőbázis
  • más termék/szolgáltatás
  • más tartalom
  • más célok

A legtöbb elmélet a tapasztalaton és a statisztikákon alapszik. Sok esetben 10 percen is sok múlhat, de akár semmi sem, csak extra idegességet pakolnak a cégek a vállukra, hogy tudományos kutatások révén meghatározzák, hogy mikor érdemes posztolni. 

Józan paraszti ésszel végig kell csak gondolni, hogy:

  1. Ki a célcsoportunk? Mi jellemző rájuk?
  2. Melyik felületen, mikor vannak fent a legnagyobb valószínűséggel?
  3. Milyen hangulatban lehetnek?

A játék kedvéért tegyük fel, hogy ebédkiszállítással foglalkozunk és napi-heti-havi rendeléseket veszünk fel. A célcsoportunk az irodában dolgozó, elfoglalt, szoros programú irodisták, akiknek minden percük be van osztva.

Mikor és mivel lehet őket meggyőzni arról, hogy rendeljenek?

  1. Az éhes ember mindig fogékonyabb az étel vásárlásra, ezért érdemes reggeli, ebéd, vacsora előtt megjeleníteni a bejegyzést.
  2. Melyik napokon vannak bent az irodában? Hétfőtől-péntekig. Hétfőn lehet van hazai ebédre, pénteken biztos idő előtt lépnek le, így marad a hét közepe.
  3. Hétvégére is lehet időzíteni posztokat, de valószínű kevésbé fogékonyak a szolgáltatásra. Ha mégis posztolnánk hétvégén, akkor megint az étkezés előtti időpontok lehetnek kecsegtetőek, de itt a siesta idejére is érdemes célozni, mert akkor pihennek le és fekszenek rá a elektromos kütyükre.

A legoptimálisabb időpont hasznos társ új ügyfelek szerzésére, DE sokkal jobb partner a rendszeres, megbízható posztolási rendszer. Hiába találod meg a tökéletes időpontot, ha nincsenek visszatérő látogatókat, akikből visszatérő vásárlókat konvertálsz, mert rendszertelenül posztolsz. Emellett még azt sem szabad elfelejteni, hogy a legrosszabbnak tűnő időpontokban is beeshet olyan megrendelés, ami felborítja az egész tudományosan meghatározott rendszert.

Azért nem ennyire gyászos a helyzet, mert rengeteg mankót lehet találni. Ezekből gyűjtöttünk össze egy válogatást a poszt alatt az olvasmányok között. Lehet találni olyan kimutatást, ami FB-re vagy Instára optimalizált, akár még szakmákra bontva is. Ezek a kimutatások hatalmas adathalmazok kielemzésével készülnek, DE még ezek sem tudják garantálni, hogy jó időben fogsz posztolni. 

A trendeket lehet kiegészíteni a saját tapasztalatokkal. Ha jól kombinálunk, akkor mindenképpen látható eredmények születhetnek. Ezeket az eredményeket kell mérlegelni:

  • A befektetett idő és energia megfelelő növekedést eredményezett?
  • Van-e erőm minden poszthoz megtalálni a megfelelő időpontot?
  • Biztos, hogy ez a jó időpont?

A leggyakoribb hiba, ha egy cég önerőből vagy kis büdzséből kezd el marketingezni vagy szervezi ki a marketinget, hogy mindent akarnak és azonnal. Minden hypevonatra fel akarnak ülni, mert a konkurencia csinálja, mert neki működött és ezekhez hasonló mondatok tudnak megroppantani egy kezdő vállalkozást. Túl sokat akarnak markolni, közben semmit sem fognak. 

A posztolási időpont megválasztása nem kezdő technika, mert sokkal bonyolultabb számítások bújnak meg a háttérben, mint amit az avatatlan szemek bele látnak. Mindig azt javasoljuk, hogy előbb legyenek az alapok stabilak és csak aztán jöhetnek a luxus optimalizálások. 

Mikor posztoljak?

Kitaláltunk egy rendszert – nem kötelező ezt használnod, de eddig úgy néz ki, hogy sokak számára ezek az időpontok segítenek,

  • Hétfő: 16.00 – kb ekkor már hazaérnek az emberek és gép előtt is vannak
  • Kedd: 18.00 – kb ekkor már hazaérnek az emberek és gép előtt is vannak
  • Szerda 18.00 – kb ekkor már hazaérnek az emberek és gép előtt is vannak
  • Csütörtök: 18.00 – kb ekkor már hazaérnek az emberek és gép előtt is vannak
  • Péntek: 16.00 – pénteken mindenki előbb akar szabadulni vagy ilyenkor már csak lézeng a munkában és valahogy el kell ütni az időt
  • Szombat: 14.00 – ebéd után mindenki megpihen és akkor előkerülnek a telefonok/tabletek
  • Vasárnap: 14.00 – ebéd után mindenki megpihen és akkor előkerülnek a telefonok/tabletek

Ami szokott még működni: nézd meg, hogy mikor elérhető Messengeren a legtöbb ismerősöd. Akkor érdemes posztolni, ha a legtöbben vannak fent. Ez nem biztos, hogy az oldalad közönségére is igaz, DE jó közelítést ad. FB oldal elemzései között van erre adat, így inkább ezt az Insta posztokhoz ajánlom.

Egy fontos, hogy ha kitaláltad, hogy mikor fogsz posztolni, akkor tartsd az időpontokat. Ne legyen változtatás. Csak akkor, ha olyan információ kerül a birtokodba, hogy más időpontban nagyobb lenne az elérés. Sajnos a statisztika se segít mindig, mert az a múltbéli eredményekből készül és nincs ráhatással a jövőbelikre, de ad némi alapot hozzá.

Tehát ezt ki kell tapasztalni, DE nem érdemes túl sokszor változtatni, mert az emberek szeretik a biztos pontokat. A TV-ben sem véletlenül van minden sorozat és a híradó azonos időpontban.

Ajánlatkérés

Válaszd ki a megfelelő szolgáltatásokat (ctrl + kattintás)


Szakmai bejegyzéseink Közösségi média témakörben

Az utóbbi időben újra elkezdtünk posztolni, mert nem szeretnénk vizet prédikálni és bort inni, valamint olyan suszterek lenni, aki lyukas cipőben jár.  Természetesen mindig a saját oldalakat hanyagoljuk, ha bármelyik ügyfelünk segítséget kért tőlünk.

A közhelyek után jöjjenek a bejegyzések:

 

ASAP IT hirdetés (React fejlesztő) feladásának rejtelmei

ASAP IT hirdetés (React fejlesztő) feladásának rejtelmei

Az IT cég, amelynek fejvadász feladatokat látunk el egy ASAP feladattal látott minket el, amelyet a szokásos módon az IT/fejlesztő FB csoportokba posztoltunk, hogy a legrelevánsabb célközönséget érjük el. Nem várt bonyodalmakba futottunk bele a hirdetés első,...

read more
Tapasztalatom a magyar Facebook csoportok tagjaként

Tapasztalatom a magyar Facebook csoportok tagjaként

Több projektnél is sokat segít, ha a az adott piac Facebook csoportjaiban tag az ember, mert tájékozódhat a szakmai újdonságairól, párbeszédet kezdeményezhet érdekes témákban, segítséget kérhet a szakma nagyjaitól, illetve akár álláshirdetést is feladhatunk vagy éppen...

read more
Hashtag (#) kampány egyszerűen

Hashtag (#) kampány egyszerűen

Hashtag (#) kampány alatt sok mindent lehet érteni, viszont ebben a cikkben arról lesz szó, hogy egy speciális # köré építünk "gerilla" kampányt. Miért "gerilla" kampány?  Arra alapozunk, hogy nagyon sokan fognak benne részt venni, így gyorsan fog eljutni az ő...

read more

ASAP IT hirdetés (React fejlesztő) feladásának rejtelmei

Az IT cég, amelynek fejvadász feladatokat látunk el egy ASAP feladattal látott minket el, amelyet a szokásos módon az IT/fejlesztő FB csoportokba posztoltunk, hogy a legrelevánsabb célközönséget érjük el. Nem várt bonyodalmakba futottunk bele a hirdetés első,...

Tapasztalatom a magyar Facebook csoportok tagjaként

Több projektnél is sokat segít, ha a az adott piac Facebook csoportjaiban tag az ember, mert tájékozódhat a szakmai újdonságairól, párbeszédet kezdeményezhet érdekes témákban, segítséget kérhet a szakma nagyjaitól, illetve akár álláshirdetést is feladhatunk vagy éppen...

Mikor posztoljak a közösségi média felületeimen?

Ha a marketingben minden tervezhető és betartható lenne, akkor a Mikor posztoljak? kérdésre is lenne egy képlet, amit betartva a legoptimálisabb időpontban oszthatjuk meg a friss tartalmainkat. DE nincs általános igazság, még a 42 sem ad választ erre. Mit lehet, akkor tenni? Tesztelni, elemezni és posztolni. A három lépésből az utolsó a legfontosabb, mert ha csak gondolkodik rajta az ember, akkor biztosan nem fog egyről a kettőre lépni.

Hashtag (#) kampány egyszerűen

Hashtag (#) kampány alatt sok mindent lehet érteni, viszont ebben a cikkben arról lesz szó, hogy egy speciális # köré építünk "gerilla" kampányt. Miért "gerilla" kampány?  Arra alapozunk, hogy nagyon sokan fognak benne részt venni, így gyorsan fog eljutni az ő...

Instagram és ami mögötte van

A HVG-n olvastam egy cikket, amiben egy amerikai tanár által végzett közvéleménykutatás eredményei látszanak. Azért nem kell annyira komolyan venni, mert csak egy iskolai feladat volt, annak ellenére meglepő eredményt hozott. Az elmúlt időszakban egyre több cikket...

Social Media-társadalom

Ötleteljünk! A social media világában szinte mindent megtehetünk, ezért is fordulhat elő, hogy felelőtlenül használjuk. A célközönség elérése könnyebb és egyszerűbb mint valaha, így tanácsos okosan kihasználni. Gondoljuk át, hogy mi szükséges egy jó Facebook- vagy...

Az Instagram újabb nagy boomja: Boomerang

A bumeráng szóról szinte mindenkinek az ügyes mozdulattal a levegőbe dobott, majd feladójához visszatérő kis ausztrál játékszer juthat az eszébe. Én viszont úgy vagyok vele, hogy a szó hallatán kiváltott asszociációk közt az imént említett kis játék már a második...

Facebook oldal menedzsment

Az elmúlt időszakban tudatosan építem a szerelmes FB oldalunkat. Tudatosan építem a bizalmat és veszem rá a lájkolókat, hogy váljanak követőkké. A folyamat hosszú és nem mindent úgy csinálok, mint a nagykönyvben, de eddig működik a rendszer. Kis lépés az oldalnak, de...