Összegyűjtöttük 2017 legnépszerűbb bejegyzéseit. A TOP10-es lista a legtöbbször olvasott oldalakat gyűjti össze.
Windows képmetsző
Aki készített már prezentációt, vagy követelmény specifikációt, esetleg valamilyen más kiadványt, ahol képernyőképeket akart használni, amelynek csak egy részlete volt fontos, annak be kellett szereznie valamilyen képszerkesztő programot, hogy ezt meg tudja tenni. ELOLVASOM
WordPress Contact Form 7 bővítmény
Azért készítünk WordPress weboldalt, hogy a leendő vásárlóink, partnereink megismerjenek minket és kérdés esetén fel tudják velünk venni a kapcsolatot. Ehhez valamilyen kapcsolati űrlapot el kell helyezni a weboldalon. Vannak olyan sablonok, ahol ez alapvetően integrálva van, lásd ennek az oldalnak a designja. Ha nincs akkor valamilyen bővítmény segítségével kell hozzáadni. Én Contact Form 7 bővítmény szoktam használni. ELOLVASOM
WordPress Bejegyzés és oldal szerkesztése
Az eddig leckék során felépítetted azt a WordPress weboldalad, amely segítségével képes vagy egy egyszerű portált üzemeltetni. Ez a struktúra nyitott a fejlődésre, tökéletes alap az online jelenlét megteremtéséhez. Ez a folyamat a főzésben az előkészítés, hiszen kiválasztottad és telepítetted az alap bővítményeket, de még sütésre vagy főzésre szükség. Az oldalad működik, van egy szép megjelenése, de még mindig hiányzik valami. A TARTALOM. ELOLVASOM
WordPress rendszer téma választás
Sikeresen telepített a WordPress CMS rendszerünket, beállítottuk a legfontosabb beállításokat és még mindig a gyári Twenty Fifteen vagy Twenty Fourteen sablon van alapértelmezetten beállítva. Az nem lehet mondani, hogy ezek a sablonok nem használhatók, mert attól, hogy csilli-villi lesz az oldal az még nem vonzza a látogatókat. DE mivel emberek vagyunk és mindenről első látásra van véleményünk, így a weboldalról is. Most mondhatnátok, hogy az én sablonom sem az igazi, mert az ékezetes karaktereket nem kezelem vagy a színek harmóniáját megbontottam azzal, hogy lilára cseréltem a vöröset (a szerk.: azóta lehet helyretettem az oldalt :) ) ELOLVASOM
Felugró ablak helyett pop-up layer
A felugró ablakok, azaz a pop-up hirdetések a laikusok számára legtöbbször vírusnak tűnnek. A hiedelemben van igazság, hiszen sokszor tartalmaznak kártevőket, azonban nagyrészük csak azért jön létre, hogy továbbítson valamilyen weboldalra vagy feliratkoztasson hírlevélre; azaz céljuk a hirdetés. Ezek olyan JavaScript alapú háttérszoftverek, amelyek valamely programra vannak építve – legtöbbször a böngészőkre -, és kéretlenül indítják el az átirányítást. Számtalan tiltóprogram készült már rájuk, hiszen gyakran idegesítőek és érdektelenek. ELOLVASOM
Szájreklám a világ legősibb gerillamerketing technikája
Mit gondoltok mi az, ami a beszéddel egy időben jelent meg? Ha a szájreklámra gondolsz, akkor igazad van. Ha nem is hallottál a fogalomról, akkor is nap, mint nap használod. Nem is gondoltad volna? Hát persze, hogy nem. Vettél már magadnak mobil telefont? Természetesen igen a válasz. DE mi alapján vásároltad meg? Egy ismerősöd mesélt róla, olvastál egy bejegyzést róla, láttad a technikai paramétereit. Megvetted, majd megmutattad a barátaidnak is. Mióta ajánlunk másoknak? Amióta a beszéd kialakult – rendben lehet, hogy már előtte is volt rá példa, de a fogalom lényege a beszéd, így én is a beszéd megjelenését tekintem nullpontnak. ELOLVASOM
Az Instagram újabb nagy boomja: Boomerang
A bumeráng szóról szinte mindenkinek az ügyes mozdulattal a levegőbe dobott, majd feladójához visszatérő kis ausztrál játékszer juthat az eszébe. Én viszont úgy vagyok vele, hogy a szó hallatán kiváltott asszociációk közt az imént említett kis játék már a második helyre csúszott, ugyanis átvette helyét az Instagram e névre keresztelt videómegosztó alkalmazása. ELOLVASOM
WordPress frissítése ftp-n keresztül
WordPress frissítést kellett végrahajtanom az egyik tesztfázisban lévő projektem weboldalán. A lényeg nem a teszten van, hanem a frissítésen, mert a tárhely nem egy hagyományos ftp-n keresztül kellett megvalósítani. A problémát a mappák és fájlok jogosultsága okozza, így a WordPress nem tudja magát automatikusan frissíteni. Nem kap elég jogosultságot hozzá, mert ha kapna, akkor nem csak ő, hanem szinte bárki tudná ezt módosítani, ekkora biztonsági rés mellett csak a kézi telepítés lehet megoldás. ELOLVASOM
Mi van a határidőnapló után?
A poszt előzményében arról írtam, hogy 30 napos kihívásokat szeretnék megvalósítani, amelynek egyik fázisa a határidő naplóba történő heti és napi tervezési fázis. Ez egy teljesen jó módszer több helyről hallottam és több megvalósítását is láttam már, de ez csak a jéghegy csúcsa. Beszéljünk arról, hogy mi van a víz felszíne alatt, mivel lehet még eredményesebbé tenni a tervezést és hogyan lehet nyomon követni a 30 napos kihívásokat. ELOLVASOM
Mondj egy példát a vírusmarketingre!
A vírusmarketing tényleg olyan, mint a vírus: úgy fertőz és terjed, mint névadója, és éppoly kontrollálhatatlan. Legfőbb jellemzője, hogy az interneten terjed (hol máshol), és legnagyobb előnye, hogy pénztárcabarát. A marketingesek ugyanis ennek eszközével képesek olyan reklámot létrehozni, ami „magától” kezd terjedni, azaz arra ösztönöz más felhasználókat, cégeket, reklámozókat, hogy maguk kezdjék el terjeszteni a reklámozás célja nélkül. Cserébe viszont semmiféle ellenszolgáltatást nem kapnak. Vonzó, nem? ELOLVASOM
Ezek voltak 2017 legnépszerűbb posztjai, reméljük, hogy 2018 végén is összeállíthatjuk ezt a listát.
0 hozzászólás