A legtöbben nem is sejtitek, hogy mi a különbség bejegyzés és bejegyzés között, pedig a téma ugyanaz. Nem értitek, hogy az egyik blog 2 bejegyzéssel miért népszerűbb, mint a ti 123 bejegyzésetek? Erre adok most választ és segítséget, hogy a ti összes bejegyzésetek sikeres legyen!
Először a legegyszerűbb megoldásról írnék pár gondolatot. Ez a tőzsdén, a vállalkozásokban, a médiában és még számtalan helyen működő elv. Legyél naprakész és írj arról, ami éppen történik a nagyvilágban. Tudom, hogy több szakterület esetén ez nem ilyen egyszerű. Az ilyen ihletésű témák lehetnek az igazi szakmai cikkek közé bekerülő kevésbé összetett, mégis közönség kedvenc alkotások.
Alternatív megoldás: minden területen vannak híres személyek és az évben nem telik el olyan nap, hogy ne emlékezzünk valamelyikükre vagy valamelyikük világot megmozgató újítására.
Mit tehetünk?
Azt, hogy járjunk nyitott füllel és szemmel és írjunk egy rövid, de érdekes cikket, amivel a látogatókat a blogunkra csalogatjuk. Ezek után már egyenes út vezet, ahhoz, hogy elolvassák a bejegyzéseinket.
Hasznos oldal: https://ezenanapon.hu/
Google keresési trendek
Insights search
Link: https://www.google.com/
A google nagylelkűen megosztja a keresési statisztikáit, igaz nem teljesen, de több a semminél. Ezen az oldalon beállíthatjuk a célországot, ahol szeretnénk a kiválasztott kifejezésre keresni. Választhatunk képet, oldalt, terméket vagy hírt. Az országon belüli keresésre is van mód, pontosabban az egyes régiókat/megyéket választhatjuk ki extra szűrőként. Lehetőségünk van kategóriát is beállítani, így pontosítva a kimeneti függvényt. A végeredményt megtekinthetjük grafikonon, megyére lebontva és a top kulcsszavakra való kereséssel. Ezt az oldalt nem ajánlom sajnos nem ér annyit, mint amennyi időt el lehet vele szórakozni.
[singlepic id=115 w=350 h= mode=web20 float=center]
Google Trends
Link: https://www.google.com/trends/
Ez a felület arra szolgál, hogy az egyes kulcsszavakra – amire a következő bejegyzésünk épül – keressünk és eredményül a beállított térség keresési trendjét kapjuk vissza, az-az, hogy mennyien és milyen eloszlásban keresnek a mi kifejezésünkre. Ezt grafikonon szemlélteti is. Nyáron nem érdemes síelésről és Norvégiáról írni. Szóljon a cikkünk a napozásról, nyaralásról, tengerről és tengerpartról. Tudom, hogy ezzel sok újdonságot nem mondtam, de legalább szemléletes példa volt. Minden szakmának megvan a maga „uborkaszezonja”. Ezeket kell átvészelni olyan témákkal, amik mindig naprakészek és örökzöldek. Ez a statisztika megmutatja, hogy a témánkat hanyagolni kell vagy írjunk minél többet ebben a témakörben. A Windows 8 aktuális téma volt és meg is lett az eredménye. A Titanic 100 éves évfordulója alkalmából a Titnicos cikkeink látogatottsága a magasba szökött. Meglepő? Nem. Igaz, hogy a Titanicról szóló cikkek nem most készültek, de újra aktuálisak lettek. 10 év múlva 110 éves lesz és újra nagy visszhangot fog kapni, de egy év múlva is több ezren fogják olvasni.
[singlepic id=116 w=350 h= mode=web20 float=center]
Google Analytics statisztika
Ha az oldalra van telepítve Analytics statisztika, akkor egy nagyon hatékony eszközt tartasz a kezedben. Mit mond neked a statisztikád? Semmit? Akkor bizony nem tudod, hogy mit kell nézned. Ha már az új designt használod, akkor a jobb oldali menüből válaszd ki a Forgalmi források/ Források / Keresés / Organikus menüpontot és láss csodát. A Google keresőiből érkező látogatóid ezekre a kulcsszavakra kerestek rá. A top10 kulcsszavad/kifejezésed és a hozzá kapcsolódó témák több látogatót vonzanak a blogodra, mint az olyan témák, amik nem találhatók meg még a top100 kulcsszavad között sem. Tehát nézd rendszeresen ez a statisztikát és vesd össze a Google Trends eredményeivel, hogy érdemes-e most erről írnod. Ha igen, akkor készíts pár cikket vagy 1 folytatásos cikket és hamarosan megsokszorozódik ezekre a kifejezésekre az oldalad látogatottsága. Hogyan fejlődik így az oldalad? Az egyes kifejezések egyre többet szerepelnek a bejegyzéseidbe, akkor egyre előkelőbb helyre kerül a blogod és ezzel együtt a bejegyzéseid. Nem feltétlenül az egy szavas kifejezések a nyerők. Gondolkodj olyan szókapcsolatokon, amik még jobban illenek a témádhoz. Pl. motor > túramotor > 100cc túra motor.
[singlepic id=114 w=350 h= mode=web20 float=center]
Google AdWords KeyWordTool
A végére hagytam a leghasznosabb kulcsszóválasztó eszközt. Személyes kedvencem. Sajnos, ha nincs AdWords – a google hirdetési rendszere, ingyenes regisztrációd, de hirdetési kampány indításához számlafeltöltést kér, google account fiókkal pillanatok alatt elkészül – regisztrációd, akkor csak limitált funkciókat használhatsz, de első körben ennyi is elegendő. Az első lépésben gyűjtsünk össze minél több, egy témakörbe tartozó kulcsszót. Ezeket vigyük fel a megfelelő módon – egy sorba egy kifejezés. Majd a speciális beállításokat nyissuk le és optimalizáljuk a nekünk megfelelő felületre és területre, nyelvjárásra. A keresés gombbal futassuk le a lekérdezést és várjuk az ajánlatokat. A legfontosabb oszlop számunkra a helyi havi keresés, majd a trend és a verseny. Egy kulcsszóra minél többen keresnek, annál jobb nekünk, de sajnos ez együtt jár a nagy versennyel is – nehezebb jó pozíciót elérni. Ilyenkor vetődik fel, hogy használjunk szinonimákat vagy több tagból álló kifejezéseket – kevesebb keresés, kisebb verseny, de gyorsabban el lehet érni jó pozíciót [long tail stratégia = kis értékú kulcsszavakkal, hosszú lefolyású technika, de a végén a top kulcsszavakra is jó pozíciót biztosít 3-6-12-??? hónap – területtől függően]. Itt mindenkinek el kell döntenie mit szeretne. A trendről már esett szó a Google Trend kapcsán. Ez szinte megegyezik azzal, de itt csak a keresések számáról kapunk információt.
[singlepic id=113 w=350 h= mode=web20 float=center]
Ezekkel a technikákkal meghatározhatjuk az egyes cikkek kulcsszavait. Már csak meg kell írni a cikket. Pár jó tanács: ne halmozzuk a kifejezéseket, használjunk sok szinonimát, több szavas kifejezést és írjunk rendszeresen.
Ez a cikk is a készülő könyv egyik fejezetét képezi. Ez az ízelítő sok blog látogatását fogja megsokszorozni.
0 hozzászólás