Hallottál már a gerillamarketingről?

Marketing

A gerillamarketing közel olyan agresszív, mint ahogy hangzik. Az agresszivitás foka nem olyan mértékű, mint a direkt marketingben vagy a pop-upokban, hanem abszolút látens. Ezen jellemzője a fő tényező, és segít megérteni, miről is szól a gerillamarketing és hogyan terjed.

Engedjétek meg, hogy egy példával szemléltessem: egy csajos csoportba az egyik tag a posztjában arra kérdez rá, hogy milyen ajándékot vásároljon az évfordulójukra kedvesének. Kommentek zöme érkezik, olykor-olykor pedig felmerül egy-egy márkanév („Vehetnél XY-ont” – „Hol kapható? Szerintetek melyik a legjobb márka?”), miközben ártatlan kommentelgetésnek tűnik az online színtérben. A marketingszakemberek azonban tudják, és akár ki is szúrhatják, hogy ez marketingtevékenység. A láthatatlan hirdetéshez sok kreativitás kell, minél alacsonyabb költséggel és minél nagyobb hatékonysággal és feltűnéssel.

A gerillamarketing alapelvei:

  • Váratlan
  • Drasztikus: legyen mélyreható!
  • Egyszeri, nem ismételt, nem ismételhető
  • Olcsó, költséghatékony
  • Jó hírnév, fogyasztói előnyök: leginkább adok viszok, a fogyasztó mindig kap valamit (ha csak egy jó nevetést is), hasonló a PR funkciójához.

A gerillamarketing szóbeszéden alapul, és pillanatok alatt jut el tömegekhez. Fajtái:

  1. buzz/word of mouth, azaz szóbeszéd

Az ügynevezett véleményvezérek (mérvadó személyiségek) megnyerésével indított szóbeszéd, szájreklám. Nem csak a személyes, hanem online média is része.

  1. ambient marketing

Legtöbbször provokatív reklámozási módszer, amely kiterjed a kikerülhetetlen médiafelületekre is, amelyeket mindennap használunk. Beleolvad a reklám a környezetbe megdöbbentést keltve. Úgy vesz körül minket, hogy nem nyomja rá a mindenáron reklámozni akarás bélyegét.

  1. viral/vírus marketing

A virális az, aminek a megosztását megosztják, azaz harmadik fokon kerül megosztásra. Olyan hullám indul el ezzel, ami megállíthatatlan. Tulajdonképpen olyan fertőző, mint egy vírus. Bármely olyan technika, amely a felhasználót az üzenet továbbadására ösztönzi, ide tartozik.

  1. astroturf(ing)

Ide tartozik a fenn említett fake kommentelés is. Spontánnak és az adott helyzetet uralónak tűnik. Leginkább az interneten valósul meg. Ötletes gerillamarketing megoldások: https://www.nlcafe.hu/ezvan/20160602/zsenialis-gerilla-marketing-otletek/

0 Comments

Submit a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Hírlevél feliratkozás

FRISS TARTALMAK, AJÁNLATOK, ÚJDONSÁGOK

  1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
  2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
  3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



Kiemelt bejegyzések