Mint már korábban említettük, a hírlevél egyik legfontosabb lépése a megfelelő adatbázis építés, majd az ezt követő tartalomfeltöltés.
Az adatbázis veszélye, hogy gyakran nem használt, bármilyen e-mail címet adnak meg a felhasználók annak érdekében, hogy ne kapjanak kéretlen leveleket. Ezért számít elsődleges szempontnak, hogy a célközönségünk minőségi legyen. Ahhoz, hogy érdeklődő és csillogó szemű feliratkozókat kapjunk, az alábbi elvárásoknak kell megfelelnünk:
Adjunk! Adjunk elsősorban tudást.
Legyünk professzionálisak, kínáljunk minőségi anyagot; akár szakértőként mutassuk be magunkat (de akkor valóban feleljünk meg egy szakértői profilnak). 2016-ban, az e-világban a legvonzóbb kulturális termék a letölthető e-könyv. Ennek elkészítése időigényesebb, mint amennyit szeretnénk egy hírlevéllel törődni, de végül meghozza gyümölcsét. Ha termékünkhöz nem passzol az e-book, akkor nemkülönbben hiteles a multimédiás tartalom. A videókészítés, illetve hanganyag felvétel technikai tudást igényel, de előnye, hogy könnyebben emészthető, és tényleg úgy érzi a néző, hogy kap valamit.
Segítsünk.
Bár a segítség személyre szabott jellege miatt szintén időrabló, hosszú távon kötődést és közeli ismeretséget alakít ki a feliratkozóval. Ez a minőségi kapcsolat minőségi adatbázis eredményez. Egyszerűbb eszköze ennek, ha csak számára érdekes szakmai blogot, honlapot kínálunk; kissé komplexebb, ha személyes konzultációt, Skype-konzultációt vagy egyedi ajánlatot küldünk neki.
Ajándékozzunk!
Használjuk ki az erre szánt gazdasági keretet. Ne spóroljunk, és ne vegyünk vissza ennek költségéből. A termékmintákat, bár postázásuk lehet költségesebb, mindig szeretik a vásárlók, és valóban el is használják, de akár a fizikai üzletben is fel lehet használni erre a célra. Ezért cserébe természetesen kérjünk is valamit – mondjuk újabb feliratkozókat, vagy hogy töltsön ki egy felmérést.
0 hozzászólás