Te tudod mi a PPC marketing?

Hirdetések

Valószínűleg már Te is hallottál róla – csak nem ezen a néven. De az szinte biztos, hogy találkoztál PPC marketingstratégiát alkalmazó linkkel. A PPC a Pay-per-click rövidítése, mely a fizetett linkek elnevezését takarja. A hirdetésedért a kattintásonként kell fizetni – tehát csak a tényleges teljesítmény kerül számlázásra, a hirdetésed sikeressége a valós függvény. A kattintások ára kulcsszavaktól függően eltérő lehet. Egy gyakori, népszerű kulcsszó drágább lehet – akár 300 Ft is, mint egy ritkán keresett szó, amely csak néhány forintunkba kerülhet, ám kevésbé hatékony. Sokan meggondolatlanul a kereső első helyére licitálnak, de ha jobban belegondolunk, mi sem szoktunk az első kiadott fizetett hirdetésre rákattintani – mint ahogyan az első cipőt sem vesszük meg, amit meglátunk. A módszer nem csak a honlapunk növelésére alkalmas, hanem akár piackutatásra is: felmérhető a célcsoport igénye.

Íme a módszer 5 előnye:

  1. Gyors! A PPC hirdetések licitálás után hamar felkerülnek a Google vagy a Yahoo találatok első helyeire.
  2. Nagyobb elérés. Forgalmat generál a honlapunkon, bővül az online láthatóság és vezető hirdetővé lépteti elő honlapunkat.
  3. Erős targetálás – a kulcsszavaknak köszönhetően koncentráltabb a célcsoport elérése, így tulajdonképpen a forgalom minősége is javul.
  4. Tesztelés. Megvizsgálhatjuk, hogy az alacsony kockázatú kulcsszavakat érdemes-e egyáltalán kampányunkban használni.
  5. Maximalizálja a marketingbefektetést, hiszen csak a kattintások után fizetünk. Az adwords-ökkel könnyebb átlátni a költségeket és a konverziót, az adatok pontosak és helyesek.

De!

Ez nem azt jelenti, hogy az adwords hirdetéseket nem lehet elrontani. Ahhoz, hogy ezt is jól csináld, érdemes kitapasztalnod és kitanulnod, hogy mely szavak hatékonyak a hirdetésben és melyek nem, illetve hogy hogyan kell megfogalmazni jól egy 35 karakteres hirdetést (ennyi most az adwords). Fontos szem előtt tartanod, hogy mely az ideális pozíció számodra a hirdetések között, majd erre a pozícióra hogyan licitálj. Azonban az adwords-nek se higgyünk mindent el, hiszen gyakran egyes kulcsszavak túl vannak árazva!

0 Comments

Submit a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Hírlevél feliratkozás

FRISS TARTALMAK, AJÁNLATOK, ÚJDONSÁGOK

  1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
  2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
  3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



Kiemelt bejegyzések