Miért nem kattintanak a hirdetéseimre? Sokakban merült már fel ez a kérdés és nem tudtak rá válaszolni. Pedig nagyon is egyszerű a válasz: nem menedzselik megfelelően a kampányaikat. Hol hibáznak?
Nem hibáznak és ez a dolog szépsége. Egyszerűen nem ássák bele magukat eléggé a témába. Egy kampányt bárki létrehozhat, ha van a bankkártyája vagy befizetett pénzt a megfelelő helyre. A feladat egyszerűsége miatt sokan azt hiszik, hogy ennyivel végeztek is és máris dőlni fognak a vásárlók és fellendül az üzlet. A kampány menedzseléséhez rengeteg többlet feladat is kapcsolódik.
[singlepic id=72 w=350 h= mode=web20 float=center]
Miből áll egy kampány összeállítása? Érkező oldal, kulcsszavak, hirdetések, hirdetéscsoportok és kampányok. Ezt egészíthetjük ki a napi, heti és havi statisztikán alapuló optimalizálással.
Melyik a legfontosabb feladat? Ez mind egyszerre. Tehát, aki nem olvas, tanul, fejlődik, akkor nagyon könnyen minden egyes forint csak kidobott pénz lett.
Mit tanácsolok? Gyűjts össze minél több kulcsszót (kifejezést), ami kapcsolódik az adott termékhez/szolgáltatáshoz. Ez hasznos a landing page kialakításához és keresőoptimalizáláshoz is. Miért fontos ez egy kampányhoz? Nem csak a hirdetés szövegét és a hozzá kapcsolódó kulcsszavak alapján rangsorolja a hirdetéseket a Google, hanem a landing page minősége alapján is. Az érkező oldalon lévő tartalom minősége és a kulcsszavak javítják a helyezésünket az egyes hirdetési blokkokban.
Naponta nézzük a Google AdWords statisztikát: kattintások száma, pay/klikk, konverziók száma, a kulcsszavak minősége. Ezt tudjuk kiegészíteni a Google Analytics statisztikából származó többlet információkkal pontosabb be tudjuk azonosítani a látogatót és végig tudjuk követni a konverziós lépcsőfokokon. Így minden egyes hirdetésre kattintás után tudni fogjuk, hogy meddig jutottak a potenciális ügyfelek.
Jól felépítjük az érkezési oldalt, megfelelő kulcsszavakra hirdetünk, a megfelelő kerettel, naponta kontrolláljuk a statisztikák alapján. Meghatározunk konverziós célokat és célszámokat tűzünk ki, akkor nem lesz veszteséges egy-egy kampányt. Lehet elköltesz pár ezer forintot és nem lesz vásárlód, de legközelebb már sokkal pontosabb tudsz hirdetni, növelve a konverziós rátát.
0 hozzászólás