A legtöbben nem a vevők érdekeit nézik, hanem egyszerűen csak el akarnak adni, ami igazából a legrosszabb technika. Mielőtt eladhatnánk meg kell találni a potenciális vevőket, majd fel kell velük venni a kapcsolatot. Legvégül a bizalmukba férkőzni, aztán jöhet csak a termékünk és annak eladása.
Hogyan találjuk meg a potenciális vevőkört?
Ez nem egyszerű feladat, de nem is lehetetlen. Rengeteg csatornán eljuthatunk hozzájuk. Van, ami ingyenes, van ami pénzbe kerül.
Érdemes-e a fizetős vevő megtaláló lehetőségeket igénybe venni ?
A válaszom egyértelműen igen. Vegyük példának a közösségi médiát, azon belül a Facebook-ot. Ha itt indítunk egy céges oldalt, akkor mit teszünk. Meghívjuk az ismerőseinket, velük megpróbáljuk meghívatni az ő ismerőseiket. Ha nem megy, akkor valami olcsó nyereményjátékkal szeretnénk behúzni egy rakat embert – ez is pénzbe kerülhet, de ezt egészen olcsón meg lehet úszni és mégse ér semmit.
Miért nem ér ez semmi?
Azért, mert csak lájkolókat gyűjtünk, ami kisvállalkozások esetében nem ér semmit. Pár száz vagy pár ezer ember az semmi. Ezek a lájkok nem is biztos, hogy számunkra potenciális ügyfelek. Nagy cégek, mint pl a Coca Cola már gyűjtheti a lájkolókat, mert minél többen vannak annál nagyobb presztízst jelent a cégnek. Nekik alapból is jók a fontos mutatóik: heti elérés vagy a hányan beszélnek róla, továbbá rengetegen aktívak. Aktív oldalnak a mutatói kevesebb lájkkal is jobbak.
Mit lehet tenni?
Tegyünk félre hirdetési keretet. Ebből célzottan a mi célcsoportunkat érhetjük el, köthetjük magunkhoz, szerezhetjük meg a bizalmukat és végül adhatunk el.
Költsünk hirdetésre, mert a hirdetések árának a többszörösét hozhatják vissza – természetesen csak, akkor ha képesek vagyunk leszűrni a saját célcsoportunkat. Google AdWords esetén és Facebook hirdetés esetén is nagyon pontosan megtudjuk ezt adni.
Nagy kérdés még az is, hogy mit csináljunk azokkal, akiket lehalásztunk.
Nem szabad őket elengedni, ha már egyszer kifogtuk őket. Tartsunk fenn az érdeklődésüket – közösségi oldalon elég egyszerű = minőségi, rendszeres tartalom, weboldal esetén = hírlevél feliratkozás és minőségi tartalom.
0 hozzászólás