Kezdőlap 9 Marketing 9 Hirdetések 9 Felugró ablak helyett pop-up layer

Felugró ablak helyett pop-up layer

Hirdetések

A felugró ablakok, azaz a pop-up hirdetések a laikusok számára legtöbbször vírusnak tűnnek. A hiedelemben van igazság, hiszen sokszor tartalmaznak kártevőket, azonban nagyrészük csak azért jön létre, hogy továbbítson valamilyen weboldalra vagy feliratkoztasson hírlevélre; azaz céljuk a hirdetés. Ezek olyan JavaScript alapú háttérszoftverek, amelyek valamely programra vannak építve – legtöbbször a böngészőkre -, és kéretlenül indítják el az átirányítást. Számtalan tiltóprogram készült már rájuk, hiszen gyakran idegesítőek és érdektelenek.

Marketing szempontból…

…ma már a felugró ablakok használhatatlanok és fölöslegesek, hiszen a felhasználók 99%-a nem kattint rá, sőt vírusként idegenkedik tőle, és azonnal becsukja az ablakot, majd szűrőprogramot helyez el a számítógépén. Másfelől, ha a keresőoptimálás szempontjából fontos kulcsszavakat tartalmaz a felugró ablak, akkor a JavaScript alapú megoldást a böngésző nem tudja feldolgozni, így nem tudja használni a kulcsszavakat sem. Csak akkor működik a SEO, ha direkt linkeket helyezünk el a tartalomban, így adunk a keresőnek meg van adva, mi alapján induljon el.  Tehát marketing szempontból csődöt jelent.

 

Mégis itt vannak. Hogyan kerüljük el őket?

A felhasználók mégis nap mint nap találkoznak velük, ma is élő hirdetési forma. A terjesztési módszer neve bundling, amivel szakemberek foglalkoznak: reklámprogramokat mellékelnek szoftvereikhez. A fertőzést úgy lehet leginkább kikerülni, ha elolvassuk a telepítés előtt az adatkezelési nyilatkozatot és a felhasználási feltételeket – ez az a rész, amit legtöbbször át szoktunk ugrani. Ha ebben harmadik félről is szó esik, akkor az nagy eséllyel egy adware hirdetés, azaz pop-up. Olvassuk el mindig a kipipálós részeket is: sokszor átugorva ezt, jóváhagyjuk, hogy megváltoztassák a kezdőlapunkat vagy bővítményeket, eszköztárakat módosítanak, engedélyezzenek.

Stop Popups Indicating Warning Sign And Restriction

És a pop-up layer.

Azonban ez mit sem ér az új pop-up layerekkel szemben! A pop-upok új fajtája html alapú, és kevésbé láthatatlan a Google számára, mint a felugró ablakok. A layereket nem szűrik ki a tiltóprogramok, de cserébe sokkal kevésbé bosszantóak és sokkal designosabbak. Marketing szempontból fontos megemlíteni, hogy sokkal nagyobb fokú interaktivitást biztosítanak, így sokkal kevésbé idegenek a mai felhasználók számára.

Kíváncsi vagyok, hogy a sorsa mennyire fog hasonlítani elődjéhez!

0 Comments

Submit a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Hírlevél feliratkozás

FRISS TARTALMAK, AJÁNLATOK, ÚJDONSÁGOK

  1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
  2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
  3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



Kiemelt bejegyzések