Már több ízben foglalkoztam a Facebook hirdetésekkel. Az elmúlt időszakban több kampányt is levezényeltem és így már a statisztikák is segítik a munkámat (idővel remélem ezek a statisztikák közelebb visznek a tökéletes kampányhoz). Sajnos még a statisztikák és az alapos felkészülés se garancia arra, hogy elérjük a kitűzött célt. Mire figyeljünk, hogy ne legyen kampányunk ablakon kidobott pénz?
Honnan tudhatjuk, hogy nem érdemes a Facebookon hirdetnünk? Természetesen jó előre meg kell határoznunk a célokat/elvárásokat és az ettől való eltérés mértéke határozza meg majd a további stratégiánkat.
[singlepic id=70 w=350 h= mode=web20 float=center]
Miben lehet mérni a sikerünket?*
- Új lájkolók száma
- A Facebook oldalunkon keresztül hány vásárlás történt
- Mennyien iratkoztak fel a hírlevélre?
- Mennyien regisztráltak az oldalunkra?
- Mennyire aktívak az új felhasználók?
*természetesen minden egyes paramétert mérni tudunk : vagy a Facebook segítségével vagy más módon
Mikor kezdjünk gyanakodni, hogy a kampányunk csak a pénzt viszi?
- Megjelennek a hirdetéseink vannak kattintásaink, de nincsen megfelelő számú lájkoló
- Van elegendő lájkoló, de nem tudjuk őket aktivizálni – nem válnak szerves részévé a közösségnek
- A lájkolókból nem lesz potenciális ügyfél – nincs hírlevél feliratkozó, nincs regisztráció
- Nem azért fizetünk, hogy megjelenjen a hirdetés – nem brandépítés a célunk, ide többnyire nagyon magas hirdetési keret szükséges
- Nem jelenik meg a hirdetésünk – módosítani kell a hirdetés szövegét vagy a célcsoportot (nem feltétlenül kell azonnal blokkolni a kampányt)
Mit tegyünk, ha kampányunk zátonyra futott?
- Először szüneteltessük a hirdetést
- Elemezzük a statisztikát, a kapott adatokból látható, hogy mi volt a hiba – rossz célcsoport, rossz hirdetési szöveg, rossz kép, kevés hirdetési összeg
- Új hirdetési szöveg írása
- Újragondolni a célcsoportot – bővíteni a potenciális ügyfelek csoportját
- Nagyobb hirdetési büdzsét engedélyezni
0 hozzászólás