Gyakran szembesülünk azzal a problémával, hogy a hírlevél küldő szoftverek miatt a levél a spam mappában landol; ha pedig nem, akkor feliratkozók ide vagy oda, nem nyitják meg akciókkal teli levelünket. Előbbi nem feltétlenül probléma, utóbbi orvosolható.
Adatbázis és tartalomkészítés.
Ha a spam mappába érkezik a levelünk, az sem baj: a lényeg, hogy elérje a célközönséget. A két bajra ugyanaz a megoldás: megfelelő, minőségi célközönségünk legyen. Nem az a lényeg, hogy minél több legyen, ehelyett fontosabb a minőség. Aki érdekelt lesz a levél megnyitásában, az rá fog kattintani. Ezért első és legfontosabb lépés a megfelelő adatbázis kiépítése. Amikor megbirkóztunk az adatbázis kiépítésének küzdelmével, akkor jöhet a megfelelő tartalomfeltöltés. Az első lépés: a levél tárgya. Legyen figyelemfelkeltő és kattintásra ösztönző. A változó fogyasztói szokások miatt nem csak a posztok és a bejegyzések tartalmán szükséges változtatni, hanem a hírlevelén is.
A hírlevél legyen egyszerű, könnyen értelmezhető és rövid!
Tudtátok, hogy Japánban a híradó 2 perces – pont annyi, amennyi időbe telik a metrónak egy megállót menni? Ez azért van, hogy az idő alatt, míg az emberek a metrón utaznak, megnézhessék a híreket. Alkalmazkodjunk mi is úgy a fogyasztókhoz, ahogy Japánban teszik!
Legyen a hírlevél személyre szabott.
A megszólítás perszonalizálása 2016-ban már alap. Egy tipp: Ha névelőt kell alkalmaznunk a hírlevélben, akkor az a/az megfelelő párosával vigyük fel az adatbázis a nevet. Így nem kell a névelő automatizálásával bajlódnunk, és a formaszövegből kihagyható. Legjobb visszacsatolás erre, ha az olvasó valóban elhiszi, hogy csak neki írtuk a levelet, és válaszüzenetet küld. Ezt becsüljük meg, válaszoljunk rá!
Az is fontos, hogy a hírlevelet optimalizáljuk mobilra. Ma már megvan erre a megfelelő megoldás: reszponzitivitás. Ezt jelenti, hogy a megjelenített tartalom illeszkedik a használt felülethez, így nem kell külön-külön minden egyes felületre optimalizálnunk. Ettől még nem mindegy, hogy hogyan néz ki. Lényeges, hogy használjunk megfelelő, a szemnek kellemes, ugyanakkor figyelemfelkeltő dizájnt.
Ezeken kívül természetesen még sok más tudnivaló van, ezért a lépésekkel külön-külön is fogunk foglalkozni.
0 hozzászólás