Hogyan írjunk hatékony hírlevelet I.

Hírlevél

Gyakran szembesülünk azzal a problémával, hogy a hírlevél küldő szoftverek miatt a levél a spam mappában landol; ha pedig nem, akkor feliratkozók ide vagy oda, nem nyitják meg akciókkal teli levelünket.  Előbbi nem feltétlenül probléma, utóbbi orvosolható.

 

Adatbázis és tartalomkészítés.

Ha a spam mappába érkezik a levelünk, az sem baj: a lényeg, hogy elérje a célközönséget. A két bajra ugyanaz a megoldás: megfelelő, minőségi célközönségünk legyen. Nem az a lényeg, hogy minél több legyen, ehelyett fontosabb a minőség. Aki érdekelt lesz a levél megnyitásában, az rá fog kattintani. Ezért első és legfontosabb lépés a megfelelő adatbázis kiépítése. Amikor megbirkóztunk az adatbázis kiépítésének küzdelmével, akkor jöhet a megfelelő tartalomfeltöltés. Az első lépés: a levél tárgya. Legyen figyelemfelkeltő és kattintásra ösztönző. A változó fogyasztói szokások miatt nem csak a posztok és a bejegyzések tartalmán szükséges változtatni, hanem a hírlevelén is.

 

A hírlevél legyen egyszerű, könnyen értelmezhető és rövid!

Tudtátok, hogy Japánban a híradó 2 perces – pont annyi, amennyi időbe telik a metrónak egy megállót menni? Ez azért van, hogy az idő alatt, míg az emberek a metrón utaznak, megnézhessék a híreket. Alkalmazkodjunk mi is úgy a fogyasztókhoz, ahogy Japánban teszik!

 

Legyen a hírlevél személyre szabott.

A megszólítás perszonalizálása 2016-ban már alap. Egy tipp: Ha névelőt kell alkalmaznunk a hírlevélben, akkor az a/az megfelelő párosával vigyük fel az adatbázis a nevet. Így nem kell a névelő automatizálásával bajlódnunk, és a formaszövegből kihagyható. Legjobb visszacsatolás erre, ha az olvasó valóban elhiszi, hogy csak neki írtuk a levelet, és válaszüzenetet küld. Ezt becsüljük meg, válaszoljunk rá!

Az is fontos, hogy a hírlevelet optimalizáljuk mobilra. Ma már megvan erre a megfelelő megoldás: reszponzitivitás. Ezt jelenti, hogy a megjelenített tartalom illeszkedik a használt felülethez, így nem kell külön-külön minden egyes felületre optimalizálnunk. Ettől még nem mindegy, hogy hogyan néz ki. Lényeges, hogy használjunk megfelelő, a szemnek kellemes, ugyanakkor figyelemfelkeltő dizájnt.

Ezeken kívül természetesen még sok más tudnivaló van, ezért a lépésekkel külön-külön is fogunk foglalkozni.

0 Comments

Submit a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Hírlevél feliratkozás

FRISS TARTALMAK, AJÁNLATOK, ÚJDONSÁGOK

  1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
  2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
  3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



Kiemelt bejegyzések