A legtöbb vállalkozás számára az egyik legnehezebb feladat, hogy előállítsa a weboldalára és a közösségi felületeire a megfelelő tartalmakat. Ha te is ezzel a problémával küzdesz, akkor van egy jó hírem: a következő bejegyzésben elmondom, hogy mire érdemes figyelni tartalomgyártásnál, ha pareto-hatékony akarsz lenni. Jelige: tartalom újrahasznosítás.

Az első hiba, amit egy cég, vállalkozás, vállalkozó elkövethet, hogy csak agyal azon, hogy mit is kellene csinálni tartalomgyártás címszó alatt (de több terület is van, ahol megy a halogatás).

Kifogások

  1. Nem tudok jól fogalmazni
  2. Nincs megfelelő tartalom
  3. Nincs milliós eszközöm arra, hogy videózzak
  4. Nem vagyok fotogén
  5. Nem tudok beszélni
  6. Nem merek élőzni

Ezek mind kifogások és ezek hangoztatásával halogatjátok az elkerülhetetlen: CSINÁLNI KELL ÉS NINCS MESE.

Megoldások

  1. Ha nem kezdesz el bejegyzéseket írni, akkor sosem fogsz jó cikkeket írni
  2. Ha nem keresed meg a megfelelő tartalmat, akkor nem fog veled szembejönni az utcán
  3. Milyen telefonod van? A legújabb almás vagy androidos darab, hogy tárgyaláson ne nézzenek csórónak? Kész a stúdió. (ha veszel hozzá egy-két kiegészítőt, akkor főleg)
  4. Senki sem érzi magát fotogénnek, DE hitelesebb egy húsvér ember, mint valamilyen stockfotó modell
  5. Ha nem gyakorolsz, akkor nem is fogsz
  6. Az élőzésben az jó, hogy amit kimondtál az azonnal élesedik, nem kell azon agyalni, hogy melyik részeket kell kivágni

Most már van tartalmad. Ebből a cikkünkből tudod, hogy Mikor posztoljak a közösségi média felületeimen?. FONTOS! Legyen stratégiád: miről akarsz posztolni, hogyan akarod tálalni, kiknek szól stb. Erről is írunk majd egy cikket.

Hogyan hasznosítsd újra az elkészült tartalmakat?

Videók

A videó egy univerzális formátum, mert felhasználhatod:

  • beágyazva egy blogbejegyzésbe: nem kell mást tenned, mint adsz egy érdekes címet, írsz 2-3 mondatos összefoglalót + opcionálisan pontokba szeded, hogy mi látható a videón (SEO szempontból nagyon hasznos + YouTube csatornára is megfelel a leírásba)
  • feltöltöd a Facebook oldaladra videóként
  • feltöltöd az cfiókodra
  • fel tudod használni az online oktatásodban
  • ki tudod tenni a sales oldaladra
  • el tudod helyezni a weboldalad hátterében

Szöveges tartalom

Elsődlegesen blogbejegyzésre gondolj, DE Facebookra és Instagramra is fel tudsz tölteni szöveget, illetve a YouTube videóhoz is

  • megírod a blogbejegyzést, beágyazol képet, hanganyagot, videót (hosszabb lélegzetvételű, így más platformokra szét tudod darabolni, illetve cikk sorozatot is készíthetsz)
  • a bejegyzést meg tudod osztani a közösségi oldalakon vagy a megírt tartalmat fel tudod tölteni platformtól függően
  • ha felsorolást is tartalmaz a bejegyzés, akkor tudsz készíteni belőle Facebook vagy Insta posztokat (10-es lista esetén, 3 naponta posztolva, egy havi tartalmad el van készítve, ha beidőzíted, akkor havonta egyszer kell feltöltened a közösségi oldalaidra)

Képek

A legtöbb platform különböző méretű képeket preferál, pontosabban azok minősége lesz optimális pl. 1080*1080-as kép FB-re és Instára is megfelel, így két platformra is megvagy. Blognál célszerű fekvő elrendezést választani, ebben az esetben Facebook kompatibilis is lesz, illetve tudod használni YouTube videó nyitóképként is.

  • Mindenképpen használj sablonokat, hogy egységes képeket készíthess. Használj online canva.com-ot (vagy más szolgáltatást) vagy offline Photoshopot (vagy más képszerkesztő programot, amelyikben járatos vagy). Ha így teszel, akkor 1-1 új kép esetén csak a szöveget  kell cserélni, esetleg a háttérképet.

Hanganyagok

Kompromisszumos megoldás, mivel nem látszik a beszélő, de olyan tartalom gyártható, amit könnyebben befogad a leendő ügyfél/rajongó. Kevesebb platformon lehet jól hasznosítani, de ezzel olyanokat is el lehet érni, akik nem szeretnek olvasni vagy a kocsijukban vezetés közben szeretnének tanulni. Jó megoldás feltölteni SoundCloud-ra, ahonnan bármikor elérhetik a követők, valamint külön blogbejegyzést készíteni hozzá, mint a videó esetében. DE ha cseles vagy, akkor a videó hanganyagát külön kimented és már kész is vagy.

Tartalom körforgása

  1. Megírod (szöveg)
  2. Megszerkeszted (kép)
  3. Felveszed (hang, videó)
  4. Összeállítod (Insta, FB poszt, blogbejegyezés, Podcast, YouTube videó stb.)
  5. Megosztod

A bejegyzés megjelenik a weboldalon és automatikusan posztolja egy szolgáltatás a háttérben az RSS feed segítségével az FB csoportodba és oldaladra, illetve kiküldi a levelező listádra. A beágyazott videót feltöltöd FB-re, YouTubre és Instagramram a leírásba a blogbejegyzés részlete kerül és összekötöd a felületeket azzal, hogy ahova tudod elhelyezed az egymásra mutató linkeket. Mivel a blogbejegyzésed tartalmazott egy listát, ezért a kép sablonod segítségével elkészíted a képeket, amelyeket beidőzítesz és egy hónapig nem kell törődnöd a posztokkal.

Hátradőlsz és megveregeted a vállad, hogy 1 bejegyzésből lett 10-10 posztod a közösségi oldalaidra + felkerült egy videó is. Mindehhez csak 1db bejegyzést kellett írni, 1db videót leforgatni, mert a többi felületre csak ezt kellett megfelelően formázni. Ha igazán profi akarsz lenni, akkor az egyes felületeiden finomhangolod a szövegeket, mert 1000%, hogy más célcsoportot tudsz elérni. Ha ez igaz, akkor törekednek kell arra, hogy igazodj az igényeikhez.

Természetesen az alapgondolat az, hogy minél kevesebb munkával, minél több tartalom készüljön.

Haladj lépésenként

  1. Legyenek meg a tartalmaid: videó, hanganyag, képek, bejegyzés
  2. Optimalizáld a szövegeket platformnak megfelelően
  3. Gyárts tartalmakat direkt a platformra optimalizálva

Jó tanács! Senki sem kezdi profiként. Mindenkinek van olyan videója, amire nem büszke, DE ha az nem készült volna el, akkor most nem tartana ott ahol van, mert a tökéletes alkalmat várja, ami sosem fog eljönni