A legtöbb vállalkozás számára az egyik legnehezebb feladat, hogy előállítsa a weboldalára és a közösségi felületeire a megfelelő tartalmakat. Ha te is ezzel a problémával küzdesz, akkor van egy jó hírem: a következő bejegyzésben elmondom, hogy mire érdemes figyelni tartalomgyártásnál, ha pareto-hatékony akarsz lenni. Jelige: tartalom újrahasznosítás.
Az első hiba, amit egy cég, vállalkozás, vállalkozó elkövethet, hogy csak agyal azon, hogy mit is kellene csinálni tartalomgyártás címszó alatt (de több terület is van, ahol megy a halogatás).
Kifogások
- Nem tudok jól fogalmazni
- Nincs megfelelő tartalom
- Nincs milliós eszközöm arra, hogy videózzak
- Nem vagyok fotogén
- Nem tudok beszélni
- Nem merek élőzni
Ezek mind kifogások és ezek hangoztatásával halogatjátok az elkerülhetetlen: CSINÁLNI KELL ÉS NINCS MESE.
Megoldások
- Ha nem kezdesz el bejegyzéseket írni, akkor sosem fogsz jó cikkeket írni
- Ha nem keresed meg a megfelelő tartalmat, akkor nem fog veled szembejönni az utcán
- Milyen telefonod van? A legújabb almás vagy androidos darab, hogy tárgyaláson ne nézzenek csórónak? Kész a stúdió. (ha veszel hozzá egy-két kiegészítőt, akkor főleg)
- Senki sem érzi magát fotogénnek, DE hitelesebb egy húsvér ember, mint valamilyen stockfotó modell
- Ha nem gyakorolsz, akkor nem is fogsz
- Az élőzésben az jó, hogy amit kimondtál az azonnal élesedik, nem kell azon agyalni, hogy melyik részeket kell kivágni
Most már van tartalmad. Ebből a cikkünkből tudod, hogy Mikor posztoljak a közösségi média felületeimen?. FONTOS! Legyen stratégiád: miről akarsz posztolni, hogyan akarod tálalni, kiknek szól stb. Erről is írunk majd egy cikket.
Hogyan hasznosítsd újra az elkészült tartalmakat?
Videók
A videó egy univerzális formátum, mert felhasználhatod:
- beágyazva egy blogbejegyzésbe: nem kell mást tenned, mint adsz egy érdekes címet, írsz 2-3 mondatos összefoglalót + opcionálisan pontokba szeded, hogy mi látható a videón (SEO szempontból nagyon hasznos + YouTube csatornára is megfelel a leírásba)
- feltöltöd a Facebook oldaladra videóként
- feltöltöd az cfiókodra
- fel tudod használni az online oktatásodban
- ki tudod tenni a sales oldaladra
- el tudod helyezni a weboldalad hátterében
Szöveges tartalom
Elsődlegesen blogbejegyzésre gondolj, DE Facebookra és Instagramra is fel tudsz tölteni szöveget, illetve a YouTube videóhoz is
- megírod a blogbejegyzést, beágyazol képet, hanganyagot, videót (hosszabb lélegzetvételű, így más platformokra szét tudod darabolni, illetve cikk sorozatot is készíthetsz)
- a bejegyzést meg tudod osztani a közösségi oldalakon vagy a megírt tartalmat fel tudod tölteni platformtól függően
- ha felsorolást is tartalmaz a bejegyzés, akkor tudsz készíteni belőle Facebook vagy Insta posztokat (10-es lista esetén, 3 naponta posztolva, egy havi tartalmad el van készítve, ha beidőzíted, akkor havonta egyszer kell feltöltened a közösségi oldalaidra)
Képek
A legtöbb platform különböző méretű képeket preferál, pontosabban azok minősége lesz optimális pl. 1080*1080-as kép FB-re és Instára is megfelel, így két platformra is megvagy. Blognál célszerű fekvő elrendezést választani, ebben az esetben Facebook kompatibilis is lesz, illetve tudod használni YouTube videó nyitóképként is.
- Mindenképpen használj sablonokat, hogy egységes képeket készíthess. Használj online canva.com-ot (vagy más szolgáltatást) vagy offline Photoshopot (vagy más képszerkesztő programot, amelyikben járatos vagy). Ha így teszel, akkor 1-1 új kép esetén csak a szöveget kell cserélni, esetleg a háttérképet.
Hanganyagok
Kompromisszumos megoldás, mivel nem látszik a beszélő, de olyan tartalom gyártható, amit könnyebben befogad a leendő ügyfél/rajongó. Kevesebb platformon lehet jól hasznosítani, de ezzel olyanokat is el lehet érni, akik nem szeretnek olvasni vagy a kocsijukban vezetés közben szeretnének tanulni. Jó megoldás feltölteni SoundCloud-ra, ahonnan bármikor elérhetik a követők, valamint külön blogbejegyzést készíteni hozzá, mint a videó esetében. DE ha cseles vagy, akkor a videó hanganyagát külön kimented és már kész is vagy.
Tartalom körforgása
- Megírod (szöveg)
- Megszerkeszted (kép)
- Felveszed (hang, videó)
- Összeállítod (Insta, FB poszt, blogbejegyezés, Podcast, YouTube videó stb.)
- Megosztod
A bejegyzés megjelenik a weboldalon és automatikusan posztolja egy szolgáltatás a háttérben az RSS feed segítségével az FB csoportodba és oldaladra, illetve kiküldi a levelező listádra. A beágyazott videót feltöltöd FB-re, YouTubre és Instagramram a leírásba a blogbejegyzés részlete kerül és összekötöd a felületeket azzal, hogy ahova tudod elhelyezed az egymásra mutató linkeket. Mivel a blogbejegyzésed tartalmazott egy listát, ezért a kép sablonod segítségével elkészíted a képeket, amelyeket beidőzítesz és egy hónapig nem kell törődnöd a posztokkal.
Hátradőlsz és megveregeted a vállad, hogy 1 bejegyzésből lett 10-10 posztod a közösségi oldalaidra + felkerült egy videó is. Mindehhez csak 1db bejegyzést kellett írni, 1db videót leforgatni, mert a többi felületre csak ezt kellett megfelelően formázni. Ha igazán profi akarsz lenni, akkor az egyes felületeiden finomhangolod a szövegeket, mert 1000%, hogy más célcsoportot tudsz elérni. Ha ez igaz, akkor törekednek kell arra, hogy igazodj az igényeikhez.
Természetesen az alapgondolat az, hogy minél kevesebb munkával, minél több tartalom készüljön.
Haladj lépésenként
- Legyenek meg a tartalmaid: videó, hanganyag, képek, bejegyzés
- Optimalizáld a szövegeket platformnak megfelelően
- Gyárts tartalmakat direkt a platformra optimalizálva
Jó tanács! Senki sem kezdi profiként. Mindenkinek van olyan videója, amire nem büszke, DE ha az nem készült volna el, akkor most nem tartana ott ahol van, mert a tökéletes alkalmat várja, ami sosem fog eljönni
0 hozzászólás