Előző bejegyzésünkben összegyűjtöttünk nektek 4 tévhitet, amelybe a tapasztalatlan marketingesek beleeshetnek. Most ezt újabb négy tévhittel bővítjük, amit nem csak a pályakezdő, hanem a rutinos marketingesek figyelmébe is ajánlunk:
Az online marketing internetes reklámozást jelent.
Ez nincs így. Az internetes reklámozás ugyanis jóval kiterjedtebb és szélesebb körű, mint az online marketing, azaz az online marketing csak egy kis szelet az internet reklámozási szokásaiból. A marketing legfőképp az újonnan létrejövő honlapoknak van szükségük. Egy jól optimalizált weblapnak nincs szükséges fizetett hirdetésekre, ami az internetes reklámozás egy másik területe.
A hírlevél mindig a spam mappába megy.
Bár a felhasználók nagyrésze ódzkodik a hírlevelektől, és meg sem nyitja, ez azért mégsem egy evidens állítás. A hírlevelek nagyrésze ugyanis hosszú és tartalmatlan, amit az olvasók nehezen fogadnak be. Ám egy jól megszerkesztett, nyereményjátékokkal és kuponokkal feöltött, dizájnos, letisztult, egyszerű hírlevél kattintásra ösztönözheti hétről hétre a feliratkozót. Ne féljünk használni a hírleveles megoldást!
A minőségi szolgáltatás nyer a konkurenciával szemben.
Tévedés! Sajnos, nem elég az, ha színvonalasabban dolgozunk és ezt a világ szeme elé tárjuk. A vásárlók nem így gondolkodnak, bár a minőség kulcsfontosságú tényező. Ahhoz azonban, hogy el is tudjuk adni, tölteléket kell hozzá rakni, hiszen a vevő nem fogja megérteni a a dolog technikai részét. Fontos, hogy legyen egy kiemelt, egyedi tényező, amit hangsúlyozunk; egy megfelelő szlogen ehhez és egy kidolgozott stratégia, hogy ez a célcsoport „fejébe verjük.”
Mindenhol jelen kell lenni.
De hiszen, ha nem releváns tartalmakkal szúrja a szemünk az internet, akkor elrejtjük, hiszen idegesítő és irreleváns. Most akkor hogy van ez? A legfőbb szempont, hogy ott legyünk jelen, ahol a célcsoportunk van; vagy a célcsoportunkat kell odavezetni, ahol mi vagyunk. Ők azok, akik nem fognak idegesen elrejteni és rosszat terjeszteni rólunk, és ezért fontos, hogy már az elején meghatározzuk melyik lesz az a piaci szegmens, akit el akarunk érni. Arról nem is beszélve, hogy rengeteg energiát és időt fektetnénk abba, ha az összes reklámozási csatornát megpróbálnánk kihasználni.
0 hozzászólás