Facebook oldal menedzsment

Közösségi média

Az elmúlt időszakban tudatosan építem a szerelmes FB oldalunkat. Tudatosan építem a bizalmat és veszem rá a lájkolókat, hogy váljanak követőkké. A folyamat hosszú és nem mindent úgy csinálok, mint a nagykönyvben, de eddig működik a rendszer. Kis lépés az oldalnak, de óriási lépés az üzemeltetőnek.A Lájkból forintot című Facebook oldal kezelést oktató könyv nagy hatással volt rám, így sok részét átvettem és kiegészítettem vele a saját stratégiámat. A Szerelmes szívek brand kialakítását a Tibi atya vagy a Trollfoci márka sikeres útjára szánom, így fontos, hogy ne zombiknak írjak.

Kommentelj és válj követővé

Az első lépést az előző bekezdésben említett könyv legfontosabb tanítása adja: neveld a lájkolóid. Minden oldal megosztást és lájkot kér, de az igazán hasznos visszajelzés a komment. A komment a SEO egy fontos része, hiszen a régen megírt cikket is képes megújítani, hiszen minden változtatás a Google és a többi kereső számára is fontos értékelési szempont. A hozzászólásokra való nevelés hosszú folyamat, de mindenképpen megéri a fáradságot.

Hasznos tartalom és a kommentek

Ha a tartalom cuki, akkor megy a lájk és a megosztás. Ha kérdést is teszel fel hozzá, akkor esetleg válaszolnak is. Ha hirdeted/kiemeled a posztot, akkor sokan meg is fogják nézni, többen mint ha csak szimplán írnál egy új bejegyzést. Jelenleg a cuki faktort képviseljük, amely a közösséget annyira nem mozgatja meg. A tervek szerint hónap párja verseny, folyamatosan frissülő szerelmes sztori, vers és kép áradattal érdekes content kerül a blogra és az oldalra. Továbbá a közösség építésére valamilyen fórum és társkereső szolgáltatás is tervben van.

Hogyan térül meg a befektetett energia, idő és pénzt?

A blogon megjelenő hirdetések minimális bevételt termelnek a gyenge látogatottság miatt. Ennek folyamatosan növelése cél és várhatóan eredménye is lesz a munkának. A közösség erejét jelzi, hogy a kihasználatlan hírlevélben hirdetéseket lehet megjeleníteni, valamint viszonteladói programok ajánlatait. Ezek megjeleníthetők az FB oldalon is.

Milyen érték van még a Facebook közösségben?

Saját contetből építkezünk, így a közösség számára kiadványok, könyvek készíthetők a szerelmes történetekből, valamint lehetőség van a póló piacra való betörésre is. Hosszútávon a saját márkás termékek is képbe kerülhetnek.

Hogyan kell ezt felépíteni?

Csapatot kell építeni. Az első körben gyakornokok és diákmunkások megkeresése az Fb oldal menedzseléséhez és a tartalmak írásához, valamint az olvasói anyagok feldolgozásához – reményeink szerint hamarosan folyamatos utánpótlást jelent majd a postafiók tartalma a bloghoz. Az egyes felületek integrációját kihasználva automatizálni kell a folyamatokat:

  • új tartalom kihelyezése
  • tartalmak moderálása – közösségi szinten
  • új párbeszédek indítása
  • új partnerek felkeresése

Összegezve a feladat a terjeszkedés és tudatosan tervezett célok/mérföldkövek elérése a munka kiszervezésével és automatizálásával.

0 Comments

Submit a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Hírlevél feliratkozás

FRISS TARTALMAK, AJÁNLATOK, ÚJDONSÁGOK

  1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
  2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
  3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



Kiemelt bejegyzések