Az elmúlt időszakban tudatosan építem a szerelmes FB oldalunkat. Tudatosan építem a bizalmat és veszem rá a lájkolókat, hogy váljanak követőkké. A folyamat hosszú és nem mindent úgy csinálok, mint a nagykönyvben, de eddig működik a rendszer. Kis lépés az oldalnak, de óriási lépés az üzemeltetőnek.A Lájkból forintot című Facebook oldal kezelést oktató könyv nagy hatással volt rám, így sok részét átvettem és kiegészítettem vele a saját stratégiámat. A Szerelmes szívek brand kialakítását a Tibi atya vagy a Trollfoci márka sikeres útjára szánom, így fontos, hogy ne zombiknak írjak.

Kommentelj és válj követővé

Az első lépést az előző bekezdésben említett könyv legfontosabb tanítása adja: neveld a lájkolóid. Minden oldal megosztást és lájkot kér, de az igazán hasznos visszajelzés a komment. A komment a SEO egy fontos része, hiszen a régen megírt cikket is képes megújítani, hiszen minden változtatás a Google és a többi kereső számára is fontos értékelési szempont. A hozzászólásokra való nevelés hosszú folyamat, de mindenképpen megéri a fáradságot.

Hasznos tartalom és a kommentek

Ha a tartalom cuki, akkor megy a lájk és a megosztás. Ha kérdést is teszel fel hozzá, akkor esetleg válaszolnak is. Ha hirdeted/kiemeled a posztot, akkor sokan meg is fogják nézni, többen mint ha csak szimplán írnál egy új bejegyzést. Jelenleg a cuki faktort képviseljük, amely a közösséget annyira nem mozgatja meg. A tervek szerint hónap párja verseny, folyamatosan frissülő szerelmes sztori, vers és kép áradattal érdekes content kerül a blogra és az oldalra. Továbbá a közösség építésére valamilyen fórum és társkereső szolgáltatás is tervben van.

Hogyan térül meg a befektetett energia, idő és pénzt?

A blogon megjelenő hirdetések minimális bevételt termelnek a gyenge látogatottság miatt. Ennek folyamatosan növelése cél és várhatóan eredménye is lesz a munkának. A közösség erejét jelzi, hogy a kihasználatlan hírlevélben hirdetéseket lehet megjeleníteni, valamint viszonteladói programok ajánlatait. Ezek megjeleníthetők az FB oldalon is.

Milyen érték van még a Facebook közösségben?

Saját contetből építkezünk, így a közösség számára kiadványok, könyvek készíthetők a szerelmes történetekből, valamint lehetőség van a póló piacra való betörésre is. Hosszútávon a saját márkás termékek is képbe kerülhetnek.

Hogyan kell ezt felépíteni?

Csapatot kell építeni. Az első körben gyakornokok és diákmunkások megkeresése az Fb oldal menedzseléséhez és a tartalmak írásához, valamint az olvasói anyagok feldolgozásához – reményeink szerint hamarosan folyamatos utánpótlást jelent majd a postafiók tartalma a bloghoz. Az egyes felületek integrációját kihasználva automatizálni kell a folyamatokat:

  • új tartalom kihelyezése
  • tartalmak moderálása – közösségi szinten
  • új párbeszédek indítása
  • új partnerek felkeresése

Összegezve a feladat a terjeszkedés és tudatosan tervezett célok/mérföldkövek elérése a munka kiszervezésével és automatizálásával.