A bejegyzéshez azért álltam neki, mert a Gazdagmami zárt Facebook csoportban egyre jobban elkezdtem aktivizálni magam. Sok helyen hozzászólok, kérek, kérdezek, tanácsot adok, leírom a véleményem. Eközben szeretném megismerni azokat is, akik hasonlóan nyitott gondolkodásúak, mint én, így a Facebook profilokat gyakran nézem. És itt ért az első sokk.Az első sok, amikor megnézed más vállalkozók Facebook profilját és azt látod, hogy üres, csont üres. Ledöbbensz. Mivel nem vagyunk ismerősök és csak egy közös ismerősünk van (aki behívott minket a zárt csoport) nincs meg az a bizalom, hogy megnézhessem a profilját: munkahelyek, iskolák, elérhetőségek, weboldalak, eredmények stb.
Hiba vagy nem hiba?
Pedig a legtöbben a saját vállalkozásukban ennél sokkal többet mutatnak meg magukból a leendő potenciális ügyfeleiknek. Ezért nem is értem, hogy miért nem lehet minimálisan, de publikussá tenni a Facebook profilt. Ha nem is a személyes márka miatt, akkor legalább a cég/vállalkozás lelke legyen annyira elhivatott, hogy a Facebook profilon is vállalja magát. Tudom, hogy mindenhonnan azt lehet hallani, hogy ami FB-n publikus az a közösségé. Én szívesen adom a telefonszámom, weboldalam a közösségbe, ha így sokkal több vevőm lesz.
Mit lát a egy idegen a Facebook profilunkból?
Én választottam egy előnyös arcképet a profilképnek és a céges oldalam Ingyenes WordPress alapozó tanfolyamom borítóképét, a hozzá tartozó leírással, amiben a link található. Eddig nem is gondoltam, hogy ilyen célra használjam ezt a felületet. Volt sorozatból, hangulatomhoz, évszakhoz illő coverem, de az hogy most már értéke is van ennek a felületnek felbecsülhetetlen. A képen is jól látszik, hogy a szakmai múltamra és az eddig munkáimra büszke vagyok, mert bárki láthatja, valamint a most futó portáljaimra is.
Ahogy babráltam a Facebook profil beállításaiban, úgy vettem észre pár hibát.
Látjátok a különbséget?
Én igen. Nem osztottam meg a telefonszámom, az email címem és a skype azonosítómat.
Miért baj ez?
Azért, mert én is biztonságosan élek, csak olyanok jelölhetnek barátnak, akiket ismerek vagy az ismerőseim ismerősei. Így csak az egyéb mappámba írhatnak levelet, amelyet ritkán nézek és még értesítést sem kapok, valamint csak követni tudnak. Ha nincs egyéb elérhetőségem, akkor vége a kapcsolatfelvételnek. Természetesen vannak lelkes emberek, akik beírják a cégem nevét a Google-ba és felveszik a kapcsolatot, de sok a lusta ember és inkább hagyja az egészet.
Összefoglalva: minden olyan adatot tegyél publikussá a privát Facebook profilodon, amelyet a céged/vállalkozásod oldalain megadsz, mert azok már úgyis bekerültek az internetes körforgásba. Ha ez így van, akkor ne nehezítsd meg, hogy a potenciális ügyfeleid elpártoljanak tőled.
0 hozzászólás