Milyen felületen jelenjen meg a cégem? Weboldal, közösségi oldal?

Tippek, trükkök

A legtöbb kisvállalkozás esetében a legnagyobb dilemma az, hogy milyen felületeken jelenjenek meg és ott mennyi tartalmat generáljanak, mekkora összeget költsenek.

Pár tényt leszögeznék:

  1. A szimpla jelenlét is többet ér, mint ha jelen se lennénk
  2. A kis cégeknek nincs akkora marketing büdzséjük, mint a nagy cégeknek, ezért nem velük kell versenyezni, hanem kreatívan felhasználni a felületeket és az erőforrásokat.
  3. Nem szabad minden felületen ugyanazokat a tartalmakat megjeleníteni (ha automatikus be tudod állítani, akkor viszont az 1. pontban leírt igazságot kell szem előtt tartani) pl. FB oldal tartalmait automatikusan megjeleníteni Twitteren vagy a blogger.com bejegyzéseit G+ oldalon vagy profilon
  4. Legyen egységes arculat
  5. Legyen egyszerű az üzenet, mert az egy üres oldal esetén is sikeres lehet

Közösségi oldalak

  1. Facebook: az organikus elérések csökkenésével hirdetések nélkül céges oldal létrehozása kevés konverziót eredményez (1. pont miatt viszont mindenképpen szükség van rá)
  2. Youtube: ha van videós tartalmad és rendszeresen is tudsz újabbakkal jelentkezni, akkor mindenképpen érdemes saját csatornát létrehozni (Google termék, így a találati listákon is jó helyezéseket érhet el)
  3. Twitter: Magyarországon nincs a top közösségi oldalak között, külföldi terjeszkedés esetén viszont célszerű használni
  4. Google+: minden Google Accounttal rendelkező felhasználó fent van, de nincs nagy aktivitás. Szakmai csoportok viszont aktívak, így ott van keresni való (Google termék, így a találati listákon is jó helyezéseket érhet el)
  5. Pinterest: főleg a nőket célzó közösségi szájt, amelyeken képeket lehet megjeleníteni úgy, mint egy parafatáblán. Olyan vállalkozások számára ajánlott, amelyek saját képekkel tudják megtölteni a Pinterest oldalukat.
  6. LinkedIn: A “szakmai Facebook” – szakmai csoportok, céges oldalak, hirdetések, profilok, állásajánlatok. Ha a szakmához szólsz mindenképpen jelenj meg és építsd a cégedet.

Weboldal

  1. Egyedi fejlesztésű: költséges első befektetés, de pont olyan lesz, mint amilyet megálmodtál, igaz az ára is akkora lesz, mint a legrosszabb rémálmod. Ha olyan oldalra van szükséged, amelyik annyira speciális, hogy nem tudod más keretrendszerrel megoldani.
  2. Ingyenes weboldal szerkesztők: kerüld el messze, mert a saját domain és tárhely évi 5.000 Ft + ÁFA környékén már található. Nem lesz hátrányod a többi oldal miatt vagy éppen a szolgáltató miatt. Igaz a szerkesztőfelület segítségével könnyedén készíthetsz átlagos oldalakat-
  3. Blog szolgáltatók: akkor válaszd ezeket, ha hobbiból blogolsz vagy célod van vele. Cél lehet a magyar piacon a cafeblog.hu vagy az index2.hu főoldalára kerülni és így elérni nagyobb látogatottságot. Hobbiból tényleg mindegy, hogy mit választasz, mert szinte csak a kezelőfelület más. Blogger.com, blog.hu, wordpress.com stb. (itt is érdemes a Google termékeit választani, mert azokat előrébb sorolja a találati listákon)
  4. CMS (Content Management System) alapú: Drupal, WordPress, Joomla – csak említés az összes tartalom kezelő rendszerből, de ezek a legelterjedtebbek. Ha erre adod a fejed, akkor rendelkezz megfelelő szakértővel, legyen meg, hogy mit akarsz és alakítsd olyanná a weboldalt. Kötött rendszerekről van szó, de a bővítmény listájuk miatt szinte bármit meg lehet velük oldani. Lásd: WebShop, LMS, Sales oldal, portál, blog

WebShop

Ha szolgáltatásod vagy terméked van, akkor mindenképpen szükséges WebShop modullal rendelkezned.

  1. WebShop bérlés: keretrendszer bérlése, alap funkcióktól az extra igényekig. A már lefejlesztett elemekből lehet összerakni a kívánt rendszert. Az üzemeltetés és a fejlesztések benne vannak a bérleti díjban. Sok esetben rugalmatlanok az igényekkel szemben, de mellette nagyon megkönnyítik az üzemeltetést.
  2. Saját fejlesztésű: csak akkor érdemes, ha olyan funkcióra van szükség, amely bérlehető rendszerekben nincs vagy bővítményekkel nem adható hozzá a
  3. CMS rendszerhez adható: például WordPresshez a WooCommerce bővítmény, amely minden funkcióval rendelkezik – bővíthető fizetős alkalmazásokkal is, hogy még jobban ki tudja szolgálni az igényeket. Hasonló módon működik, mint a bérlés, mert itt is kötött a felhasználási mód

LMS (Learning Management System)

Online oktatási rendszerek segítségével a cégen belüli oktatást, az ügyfelek képzését és a hallgatók igényeit is ki lehet elégíteni. Az online tananyagok előnye, hogy nincs időhöz és helyhez kötve. Ajánlott az oktatással foglalkozó vállalkozásoknak és akik oktatást igénylő szolgáltatást nyújtanak.

0 Comments

Submit a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Hírlevél feliratkozás

FRISS TARTALMAK, AJÁNLATOK, ÚJDONSÁGOK

  1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
  2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
  3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



Kiemelt bejegyzések