Google Cégem (Google my Business = GMB) optimalizálás

Keresőoptimalizálás

Google Cégem (Google my Business = GMB) optimalizálás

by | Keresőoptimalizálás

A napokban az egyik ügyfelünknél SEO (keresőoptimalizálás) feladatot kerestünk. Szóba került a linképítés, de mivel azt annyira nem favorizáljuk ezért elvetettük az ötletet. Bedobtuk viszont a Google Cégem (Google my Business = GMB) szolgáltatását, amivel a legtöbb cég nem foglalkozik, pedig hatalmas potenciált rejt magában.

Létre kell hozni a business.site oldalt

Minta: https://purple-online-media-kft.business.site/

  • ehhez nem kell semmit extra munka, mert úgyis minden lehetséges hely ki lesz töltve a kulcsszavak miatt
  • rengeteg linket lehet elhelyezni
  • mivel Google termék, így előnyös elbírálás SEO szempontból (lehet ez csak legenda, de mi hiszünk a legendákban)
  • nem fog illeszkedni feltétlenül az arculathoz és szerintünk nem is szükséged, de még egy hely ahol el lehet érni a szolgáltatásokat

Szolgáltatások/termékek feltöltése

  • lehetőség van gyűjteményekbe rendezni a termékeket/szolgáltatások
  • annyi terméket lehet betenni, amennyit szeretnének (képpel, szöveggel, linkkel)
  • érdemes olyanokat választani, amelyek népszerűek

Leírás

Van lehetőség egy 750 karakteres bemutatkozás megadására, amit semmiképpen sem szabad elpazarolni. Kulcsszavakkal teletűzdelt szolgáltatás bemutatásra van szükség, amely további helyezéseket jelent a Google Maps találati listáin. 

Bejegyzések

  • újdonság: ha van új termék/szolgáltatás érdemes feltölteni a már megírt szöveggel
  • esemény: ha eseményt tervez valamelyik cég ide is érdemes feltenni, nemcsak Facebookra
  • ajánlat: mindenképpen legyen egy állandó ajánlat itt, amelyik csak innen elérhető, illetve felkerülhetnek az aktuálisok is
  • termék: ide olyan termékek menjenek ki, amelyeket ki kell emelni pl. nagyon jól vagy rosszul teljesítenek

Érdemes megosztani blogbejegyzést is, hiába nincs ilyen opció, mert lehet linkelni a lead után mindegyik opciónál. Továbbá ezek megjelennek a business.site oldalon is, illetve a keresésben és a Google mapon is.

Ha ma csak egy videót nézel meg, ami a Google my Business szolgáltatás optimalizálásáról szól, akkor az legyen ez.

Tippek, trükkök

  • Érdemes véleményírásra buzdítani az elégedett vásárlókat
  • Google my Business appot mindenképpen használni kell, mert sok funkció csak onnan érhető el
  • Telefonról be kell jelentkezni (Google My Business app):
    • követés: lehet küldeni ajánlatot a követőknek
    • kérdések: feltehetnek kérdést, amire válaszolni tudunk = GYIK
    • azonnali üzenetküldés: kb mint az FB oldalnál, viszont csak telefonra küld értesítést
  • Rossz értékelés kezelése: https://www.bluecorona.com/blog/fixing-bad-google-reviews
  • Minél több jó minőségű kép legyen feltöltve.
    • folyamatosan legyen frissítve
    • ne egyszerre kerüljön fel az összes kép
  • Legyen feltöltve videó
    • Legyen érdekes
    • Adjon át információt
    • Kitűnik a többi cég közül, akiknek nincs videója
    • Videót nem csak itt lehet használni, hanem a többi felületen is
  • Kategóriák mindig legyenek megadva, ami illik a cégre
    • az alkategóriák között legyen a kevésbé fontos
    • a legfontosabb legyen az elősdleges
  • Meg kell nézni, hogy mire jelenik meg a cég a statisztikák szerint
    • azokra a kifejezésekre kell posztolni a GMB oldalon
    • előrébb fog kerülni a listában, mert a többi cég nem posztol (ez a jellemző)

 

 

Ajánlatkérés

Válaszd ki a megfelelő szolgáltatásokat (ctrl + kattintás)


Szakmai bejegyzéseink SEO (keresőoptimalizálás) témában

Az utóbbi időben újra elkezdtünk posztolni, mert nem szeretnénk vizet prédikálni és bort inni, valamint olyan suszterek lenni, aki lyukas cipőben jár.  Természetesen mindig a saját oldalakat hanyagoljuk, ha bármelyik ügyfelünk segítséget kért tőlünk.

A közhelyek után jöjjenek a bejegyzések:

 

Hogyan legyen naprakész és googlebarát a blogod?

Hogyan legyen naprakész és googlebarát a blogod?

A legtöbben nem is sejtitek, hogy mi a különbség bejegyzés és bejegyzés között, pedig a téma ugyanaz. Nem értitek, hogy az egyik blog 2 bejegyzéssel miért népszerűbb, mint a ti 123 bejegyzésetek? Erre adok most választ és segítséget, hogy a ti összes bejegyzésetek...

read more
A tervezés első lépése a domain kiválasztása

A tervezés első lépése a domain kiválasztása

Sokan nem veszik számításba, hogy a domain név mekkora szerepet játszik a találati listán való helyezés szempontjából. Ez csak egy domain és senki sem nézi? A Google és a vásárlók/ügyfelek/látogatók is számításba veszik. Sokan annyira figyelmen kívül hagyják ezt a...

read more

Google Cégem (Google my Business = GMB) optimalizálás

A napokban az egyik ügyfelünknél SEO (keresőoptimalizálás) feladatot kerestünk. Szóba került a linképítés, de mivel azt annyira nem favorizáljuk ezért elvetettük az ötletet. Bedobtuk viszont a Google Cégem (Google my Business = GMB) szolgáltatását, amivel...

Weboldal elemzés a Google-től: web.dev – SEO tippek és trükkök

Az internet hőskorában még elég volt létrehozni egy weboldalt, hogy a konkurens cégek előtt legyünk egy lépéssel. Idővel megváltozott ez a kényelmi helyzet és már azt is számításba kell, hogy hogyan néz ki egy oldal, milyen gyorsan töltődik be, mennyire egyszerű...

Hogyan legyen naprakész és googlebarát a blogod?

A legtöbben nem is sejtitek, hogy mi a különbség bejegyzés és bejegyzés között, pedig a téma ugyanaz. Nem értitek, hogy az egyik blog 2 bejegyzéssel miért népszerűbb, mint a ti 123 bejegyzésetek? Erre adok most választ és segítséget, hogy a ti összes bejegyzésetek...

A tervezés első lépése a domain kiválasztása

Sokan nem veszik számításba, hogy a domain név mekkora szerepet játszik a találati listán való helyezés szempontjából. Ez csak egy domain és senki sem nézi? A Google és a vásárlók/ügyfelek/látogatók is számításba veszik. Sokan annyira figyelmen kívül hagyják ezt a...

Mi fán terem a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálást lehet jól csinálni és sehogy. A megfelelően kivitelezett SEO stratégia akár, már 3-4 hónap alatt is megsokszorozhatja a látogatók számát, ami a vásárlók számában is megmutatkozik.

Miért fontos a linképítés?

Linképítés pro és kontra a cím, de már most tudom, hogy csak előnyökről írok, valamint hasznos tanácsokat osztok meg a linképítésről. Milyen szisztéma alapján építsük az oldalunkra mutató linkeket? Először megnézem, hogy melyik oldalakat érdemes ajánlani. A Google...

Keresőoptimalizálás – SEO

Érdemes újra átnéznie, átnézetnie oldala jelenlegi állapotát. Sok céges oldal esetén alapvető hiányosságok és pontatlanságok miatt nem lehet sikeresen keresőoptimalizálni. Ilyenkor ajánlatos az egész struktúrát átgondolni, ha szükséges, akár teljesen új oldalt...