2017 legnépszerűbb tartalmai

Marketing

Összegyűjtöttük 2017 legnépszerűbb bejegyzéseit. A TOP10-es lista a legtöbbször olvasott oldalakat gyűjti össze.

Windows képmetsző

Aki készített már prezentációt, vagy követelmény specifikációt, esetleg valamilyen más kiadványt, ahol képernyőképeket akart használni, amelynek csak egy részlete volt fontos, annak be kellett szereznie valamilyen képszerkesztő programot, hogy ezt meg tudja tenni. ELOLVASOM

WordPress Contact Form 7 bővítmény

Contact form 7 telepítése

Azért készítünk WordPress weboldalt, hogy a leendő vásárlóink, partnereink megismerjenek minket és kérdés esetén fel tudják velünk venni a kapcsolatot. Ehhez valamilyen kapcsolati űrlapot el kell helyezni a weboldalon. Vannak olyan sablonok, ahol ez alapvetően integrálva van, lásd ennek az oldalnak a designja. Ha nincs akkor valamilyen bővítmény segítségével kell hozzáadni. Én Contact Form 7 bővítmény szoktam használni. ELOLVASOM

WordPress Bejegyzés és oldal szerkesztése

wordpres-alapozo-tanfolyam-wordpress-bejegyzes-írása

Az eddig leckék során felépítetted azt a WordPress weboldalad, amely segítségével képes vagy egy egyszerű portált üzemeltetni. Ez a struktúra nyitott a fejlődésre, tökéletes alap az online jelenlét megteremtéséhez. Ez a folyamat a főzésben az előkészítés, hiszen kiválasztottad és telepítetted az alap bővítményeket, de még sütésre vagy főzésre szükség. Az oldalad működik, van egy szép megjelenése, de még mindig hiányzik valami. A TARTALOM. ELOLVASOM

WordPress rendszer téma választás

Sikeresen telepített a WordPress CMS rendszerünket, beállítottuk a legfontosabb beállításokat és még mindig a gyári Twenty Fifteen vagy Twenty Fourteen sablon van alapértelmezetten beállítva. Az nem lehet mondani, hogy ezek a sablonok nem használhatók, mert attól, hogy csilli-villi lesz az oldal az még nem vonzza a látogatókat. DE mivel emberek vagyunk és mindenről első látásra van véleményünk, így a weboldalról is. Most mondhatnátok, hogy az én sablonom sem az igazi, mert az ékezetes karaktereket nem kezelem vagy a színek harmóniáját megbontottam azzal, hogy lilára cseréltem a vöröset (a szerk.: azóta lehet helyretettem az oldalt :) ) ELOLVASOM

Felugró ablak helyett pop-up layer

felugró ablakok, azaz a pop-up hirdetések a laikusok számára legtöbbször vírusnak tűnnek. A hiedelemben van igazság, hiszen sokszor tartalmaznak kártevőket, azonban nagyrészük csak azért jön létre, hogy továbbítson valamilyen weboldalra vagy feliratkoztasson hírlevélre; azaz céljuk a hirdetés. Ezek olyan JavaScript alapú háttérszoftverek, amelyek valamely programra vannak építve – legtöbbször a böngészőkre -, és kéretlenül indítják el az átirányítást. Számtalan tiltóprogram készült már rájuk, hiszen gyakran idegesítőek és érdektelenek. ELOLVASOM

Szájreklám a világ legősibb gerillamerketing technikája

Mit gondoltok mi az, ami a beszéddel egy időben jelent meg? Ha a szájreklámra gondolsz, akkor igazad van. Ha nem is hallottál a fogalomról, akkor is nap, mint nap használod. Nem is gondoltad volna? Hát persze, hogy nem. Vettél már magadnak mobil telefont? Természetesen igen a válasz. DE mi alapján vásároltad meg? Egy ismerősöd mesélt róla, olvastál egy bejegyzést róla, láttad a technikai paramétereit. Megvetted, majd megmutattad a barátaidnak is. Mióta ajánlunk másoknak? Amióta a beszéd kialakult – rendben lehet, hogy már előtte is volt rá példa, de a fogalom lényege a beszéd, így én is a beszéd megjelenését tekintem nullpontnak. ELOLVASOM

Az Instagram újabb nagy boomja: Boomerang

A bumeráng szóról szinte mindenkinek az ügyes mozdulattal a levegőbe dobott, majd feladójához visszatérő kis ausztrál játékszer juthat az eszébe. Én viszont úgy vagyok vele, hogy a szó hallatán kiváltott asszociációk közt az imént említett kis játék már a második helyre csúszott, ugyanis átvette helyét az Instagram e névre keresztelt videómegosztó alkalmazása. ELOLVASOM

WordPress frissítése ftp-n keresztül

WordPress frissítést kellett végrahajtanom az egyik tesztfázisban lévő projektem weboldalán. A lényeg nem a teszten van, hanem a frissítésen, mert a tárhely nem egy hagyományos ftp-n keresztül kellett megvalósítani. A problémát a mappák és fájlok jogosultsága okozza, így a WordPress nem tudja magát automatikusan frissíteni. Nem kap elég jogosultságot hozzá, mert ha kapna, akkor nem csak ő, hanem szinte bárki tudná ezt módosítani, ekkora biztonsági rés mellett csak a kézi telepítés lehet megoldás. ELOLVASOM

Mi van a határidőnapló után?

A poszt előzményében arról írtam, hogy 30 napos kihívásokat szeretnék megvalósítani, amelynek egyik fázisa a határidő naplóba történő heti és napi tervezési fázis. Ez egy teljesen jó módszer több helyről hallottam és több megvalósítását is láttam már, de ez csak a jéghegy csúcsa. Beszéljünk arról, hogy mi van a víz felszíne alatt, mivel lehet még eredményesebbé tenni a tervezést és hogyan lehet nyomon követni a 30 napos kihívásokat. ELOLVASOM

Mondj egy példát a vírusmarketingre!

A vírusmarketing tényleg olyan, mint a vírus: úgy fertőz és terjed, mint névadója, és éppoly kontrollálhatatlan. Legfőbb jellemzője, hogy az interneten terjed (hol máshol), és legnagyobb előnye, hogy pénztárcabarát. A marketingesek ugyanis ennek eszközével képesek olyan reklámot létrehozni, ami „magától” kezd terjedni, azaz arra ösztönöz más felhasználókat, cégeket, reklámozókat, hogy maguk kezdjék el terjeszteni a reklámozás célja nélkül. Cserébe viszont semmiféle ellenszolgáltatást nem kapnak. Vonzó, nem? ELOLVASOM

Ezek voltak 2017 legnépszerűbb posztjai, reméljük, hogy 2018 végén is összeállíthatjuk ezt a listát.

ASAP IT hirdetés (React fejlesztő) feladásának rejtelmei

Az IT cég, amelynek fejvadász feladatokat látunk el egy ASAP feladattal látott minket el, amelyet a szokásos módon az IT/fejlesztő FB csoportokba posztoltunk, hogy a legrelevánsabb célközönséget érjük el. Nem várt bonyodalmakba futottunk bele a hirdetés első,...

Az álláshirdetés az új CV – 2.rész: Miért nincsenek álláshirdetések?

Emlékszem, amikor még a kommON-ban önéletrajzírás workshopon vettem rész, mert úgy gondoltam, hogy elhelyezkedek főállásban, pedig már a BME KOMÉDIA tanulmányaimat cégtulajdonosként kezdtem (mondhatni kényszervállalkozó voltam és a fűtött az adrenalin, de igazából azt se tudtam, hogy miért vágtam bele). Tehát én is CV-t akartam írni, A CV-t. Ehhez ismerősöktől kértem segítséget, cikket olvastam, videókat néztem. Mivel nem grafikusként akartam elhelyezkedni, ezért nem erőltettem a mézes-mázos megjelenést, inkább a tartalomra koncentráltam, mert tudtam, hogy több száz jelentkező ugyanolyan A4-es lapja között az enyém is megbújik majd.

Megváltoztak a munkavállalók? – 1.rész: Miért nincsenek álláshirdetések?

A cégek többsége nem az állást vagy a céget mutatja be. Nem arra törekednek, hogy eladják magukat, ehelyett a munkaköri leírásokat osztják meg és várják a sült galambot. Miért nincsenek álláshirdetések?

Tartalom újrahasznosítása: egyszerűen és praktikusan

A legtöbb vállalkozás számára az egyik legnehezebb feladat, hogy előállítsa a weboldalára és a közösségi felületeire a megfelelő tartalmakat. Ha te is ezzel a problémával küzdesz, akkor van egy jó hírem: a következő bejegyzésben elmondom, hogy mire érdemes figyelni...

Tapasztalatom a magyar Facebook csoportok tagjaként

Több projektnél is sokat segít, ha a az adott piac Facebook csoportjaiban tag az ember, mert tájékozódhat a szakmai újdonságairól, párbeszédet kezdeményezhet érdekes témákban, segítséget kérhet a szakma nagyjaitól, illetve akár álláshirdetést is feladhatunk vagy éppen...

Mikor posztoljak a közösségi média felületeimen?

Ha a marketingben minden tervezhető és betartható lenne, akkor a Mikor posztoljak? kérdésre is lenne egy képlet, amit betartva a legoptimálisabb időpontban oszthatjuk meg a friss tartalmainkat. DE nincs általános igazság, még a 42 sem ad választ erre. Mit lehet, akkor tenni? Tesztelni, elemezni és posztolni. A három lépésből az utolsó a legfontosabb, mert ha csak gondolkodik rajta az ember, akkor biztosan nem fog egyről a kettőre lépni.

Célcsoport és a hozzájuk tartozó marketing eszköz meghatározása

Egy marketing kampány előtt elengedhetetlen, hogy célcsoportra, illetve célcsoportokra szűkítsük az elérni kívántakat. Miért van erre szükség? Katonai hasonlattal élve szőnyeg bombázhatunk egy célpontot, de semmi garancia nincs arra, hogy eltaláljuk a célpontot. 1 célzott rakétával viszont sokkal nagyobb az esélyünk a sikerre. Két fogalom, amiről szó lesz: célcsoport (a példában a célpont volt) és a marketing eszköz (a példában a rakéta volt)

Google Cégem (Google my Business = GMB) optimalizálás

A napokban az egyik ügyfelünknél SEO (keresőoptimalizálás) feladatot kerestünk. Szóba került a linképítés, de mivel azt annyira nem favorizáljuk ezért elvetettük az ötletet. Bedobtuk viszont a Google Cégem (Google my Business = GMB) szolgáltatását, amivel...